وکیل افراز، تفکیک و تقسیم در تهران-09120336862

وکیل افراز، تفکیک و تقسیم در تهران

تفکیک موضوعی است که در کمال صلح میان چند شریک مطرح می شود البته که یه مالک نیز می تواند درخواست تفکیک زمین و ملک خود را بدهد اما افراز بر پایه اختلاف شرکا بر سر یک ملک مشاعی مطرح می شود و باید بطور قانونی شکایت آنها مطرح و رسیدگی شود. از این رو بهتر است پیگیری این نوع پرونده ها بدست وکیل متخصص سپرد. چنانچه به دنبال یک وکیل افراز و تفکیک در تهران می باشید، ما وکلای حرفه ای و مجرب وکیل تهران را به شما معرفی می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افراز و تفکیک روی لینک کلیک نمایید.

شماره وکیل افراز و تفکیک در تهران : 09120336862

وکیل افراز، تفکیک و تقسیم در تهران

تفکیک ملک به معنای تقسیم آن به قسمت های کوچک تر می باشد به همین دلیل به عنوان مثال یک شخص می تواند درخواست تفکیک ملک 500 متری خود به قطعات کوچکتر را داشته باشد و همینطور چند نفر که باهم مالکیت یک ملک یا زمین را شریک هستند نیز می توانند درخواست تفکیک آن را داشته باشند و اما افراز،عبارت است از تقسیم کردن مال مشاعی بین دو یا چند نفر شریک.در معنای دیگر، افراز یکی از شیوه های تقسیم مال مشاع به شمار می رود.

علی ابراهیمی مهر با تشکیل تیمی از بهترین وکلای دادگستری تهران، و سابقه درخشان در زمینه فروش افراز و تفکیک آماده پذیرش پرونده های شما می باشند. از این رو جهت مشاوره تلفنی با بهترین وکیل افراز و تفکیک در تهران و وکیل فروش ملک مشاعی در تهران با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

چنانچه مساله افراز و تفکیک توسط وکیل پیگیری شود بدیهی است که در مدت زمان کمتری به نتیجه خواهد رسید و همچنین دیگر  نیازی به حضور مالک در اداره ثبت اسناد نبوده و حتی وکیل می تواند میتواند سهم موکل خود را بعد از تفکیک به فروش برساند. در صورتیکه تمامی شرکا انجام تفکیک ملک را به یک وکیل بسپارند دیگر نیازی به حضور آنها در مراحل پرونده نخواهد بود.

شرح تفاوتهای افراز و تفکیک

با مطالعه مطلب فوق تا حدودی با معنا و مفهوم افراز و تفکیک آشنا شدید، برای درک بهتری این موضوع حقوقی در این بخش از مقاله به بیان تفاوتهای افراز و تفکیک می پردازیم.

  • در موضوع تفکیک بر خلاف افراز، یک نفر می تواند درخواست تفکیک داشته باشد.
  • موضوع افراز با اختلاف و شکایت بیان می شود اما تفکیک در کمال صلح و  رضایت مالک یا مالکان زمین انجام میشود.
  • تفکیک فقط تقسیم ملک است ولی افراز، تقسیم ملک همراه با تعیین سهم هر یک از مالکین میباشد.
  • اگر در زمان رسیدگی به تفکیک یکی از شرکا اعتراض داشته باشد، عملیات انجام نمی شود اما در افراز پس از اعتراض نیز افراز انجام خواهد شد.
  • نتیجه ی عملیات تفکیک منجر به تنظیم صورتمجلس تفکیکی می گردد درحالیکه در افراز، رای صادر می شود (تصمیم واحد ثبتی) در صورت عدم اعتراض و قطعیت، همانند رای دادگاه، لازم الاجرا بوده و براساس آن، برای هر مالک سند شش دانگ قطعه اختصاص داده خواهد شد.
  • در تفکیک، ملک به قطعات کوچک تقسیم می شود اما در افراز میزان سهم هر یک از شرکا از ملک مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید