وکیل خوب در تهران متخصص پرونده های کیفری و حقوقی

وکیل خوب در تهران متخصص پرونده های کیفری و حقوقی

از گذشته‌های دور وکلای دادگستری و افرادی محترم در جامعه بوده‌اند و سواد و فرزانگی و علم و ادب و التبه آراستگیِ آن‌ها برای عموم مردم مثال زدنی بوده است. مردم برای بسیاری امور خود، از جمله عقد قرارداد یا مشورت و صلح و سازش نزد وکلای دادگستری می‌روند و اگر هم کارشان به دادگاه بکشد، وکیل را ملجاء و پناه خود می‌دانند در گذشته که تعداد وکلا محدود بوده است. شناخت وکلای خوش نام و آوازه کار سختی نبوده، اما امروزه که جامعه گسترش پیدا کرده و شهرها بزرگ شده اند و تعداد وکلا هم افزایش پیدا کرده، کار برای پیدا کردن وکیل زبده سخت‌تر شده است. در ادامه‌ی مطلب کمی مفهوم وکالت را بررسی می‌کنیم و سپس به بیان ویژگی های وکیل خوب در تهران و معرفی وکیل خوب در تهران می پردازیم.

معرفی وکیل خوب در تهران

وکیل یعنی نماینده و جانشین. برای همین گهگاه نماینده مجلس را وکیل مجلس می‌نامند و یا کریمخان زند خود را وکیل الرعایا نامید. اما در واژه شناسی حقوقی، وکالت یک عقد است، که به موجب آن فردی به فرد دیگر اختیار می دهد تا از طرف او  کاری کند که بار حقوقی دارد. مثلا شخصی به شخص دیگر وکالت می‌دهد تا از طرف او یک قرار داد امضاء کند یا از طرف او رضایت دهد. اینچنین وکالتی یا مطلق است یا مقید.

در حالت اول، وکیل در تمام امور نمایندگی دارد و تا زمانی که عقد وکالت پابرجاست می‌تواند از طرف موکل اقدام کند. اما وکالت مقید، با قید و شرط همراه است و اجازه وکیل محدود به اموری است که موکلش به او اجازه داده، مثلا موکل کسی را وکیل خود در اجاره دادن ملک قرار می دهد، چنین وکیلی دیگر اجازه ندارد برای فروش خانه یا هر عمل دیگری از طرف موکلش اقدام کند.

چنانچه به دنبال وکیل خوب در تهران هستید که در انواع پرونده های حقوقی و کیفری همچون طلاق، دریافت نفقه، ارث، قتل، زنا، فروش ملک مشاعی، کلاهبرداری، سرقت و … دارای تجربه و کارنامه درخشان باشد، ما وکلای متخصص موسسه حقوقی وکیل تهران با مدیریت علی ابراهیمی مهر (بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران) را به شما معرفی می نماییم. تیم حرفه ای وکیل تهران تشکیل شده از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران که در آزمون سخت وکالت رتبه خوبی را کسب نمودند و با تکیه بر تجربه و علم و دانش خود دلسوزانه، بهترین راهکار و مشاوره را به موکلان خود ارائه می دهد.

شماره تلفن وکیل خوب در تهران : 09120336862

وکیل خوب در تهران (علی ابراهیمی مهر)
وکیل خوب در تهران (علی ابراهیمی مهر)

وکیل دادگستری کیست؟

وکیل دادگستری به کسی می‌گویند که از مراجع قانونی اجازه‌ی وکالت در دادگاه‌ها و دفاع از حقوق قانونی موکل خود را دارد. بنا به قاعده، چنین مجوزی را کانون وکلای دادگستری صادر می‌کند، اما به موجب قوانین خاص، اجازه وکالت از نهادهای دیگری هم می تواند صادر شود. مهم‌ترین این نهادها که هم اکنون شکل قانونی دارند، مرکز مشاوران قوه قضاییه است.

علاوه بر این دو نهاد، ادارات دولتی، بانک‌ها و نهادهای عمومی می‌توانند افرادی را با درجه کارشناسی حقوق برای دفاع از سازمان متبوعشان در پرونده‌ها معرفی کنند. نیروهای مسلح نیز، هم برای دفاع از منافع سازمانی خود و هم برای دفاع از نیروهایشان می‌توانند کارشناس حقوقی خود را به دادگاه معرفی کنند. هم‌چنین دفتری به نام «دفتر حمایت حقوقی بسیج» وجود دارد که به طور قانونی می‌تواند برای دفاع از حقوق ﺟﺎﻧﺒﺎزان،. آزادﮔﺎن،. رزﻣﻨﺪﮔﺎن داوﻃﻠﺐ و ﺑﺴﻴﺠﻴﺎن ﻓﻌﺎل، وکیل معرفی کند. وکلای این دفتر عمدتا از سربازان لیسانس و فوق لیسانس وظیفه نیروی مقاومت سپاه انتخاب می‌شوند.

با همه‌ی این تفاصیل، وقتی از وکیل دادگستری سخن می گوییم، عموما منظور ما وکلایی است که هر فردی که مشکل حقوقی دارد می تواند به او مراجعه کند و با امضای قرارداد، او را مشاور و وکیل خود در امور حقوقی یا پرونده‌های دادگاهیش کند. این افراد یا کانون وکلای دادگستری پروانه گرفته‌اند یا از مرکز مشاوران قوه قضاییه.

وکیل خوب در تهران
وکیل خوب در تهران

راه‌های پیدا کردن وکیل خوب در تهران

همیشه در موقعیت انتخاب قرار گرفتن و تلاش برای اتخاذ تصمیم درست، یکی از بزنگاه‌های زندگی است. هنگام انتخاب وکیل هم ( شماره تلفن وکیل در تهران )، افراد وسواس دارند تا از بین تعداد زیادی از وکلا، بهترین و مطمین ترین انتخاب را داشته باشند. در زیر برخی از راه‌های انتخاب درست وکیل ارایه می‌شود:

  • مصاحبه:

دیدار و گفتگو با وکیلی که قصد انتخاب او را دارید، یکی از بهترین راه‌های شناخت هر فردی و از جمله وکیل دادگستری است. معمولا بسیاری از وکلا یک جلسه مشاوره رایگان برگزار می‌کنند. رایگان یا غیر آن این جلسه مشورتی فرصت خوبی برای شناخت وکیل ( وکیل خوب در تهران )است. اول باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بفهمید وکیل مد نظر برای کاری که به او می‌سپارید مناسب است یا نه. بعضی از آن‌ها از این قرار است:

  • سوابق وی در پرونده‌ی شما چیست؟ در چه پرونده‌های مشابهی حضور داشته است؟
  • به سوالات شما پاسخ دقیق و مودبانه داده است؟
  • با هزینه‌ی پیشنهادی وکیل مشکلی ندارید؟
  • آیا به خوبی متوجه دغدغه های ذهنی شما و مشکلات حقوقی پرونده شده است؟
  • پرس و جو از دیگر وکلا و دانش آموختگان حقوق:

معمولا وکلا و حقوق خوانده‌ها همدیگر رو می شناسند و از توانایی‌های همدیگر خبر دارند. اگر دوست معتمدی در بین این افراد دارید، حتما می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

  • دیدن دفتر وکالت:

البته درست نیست که عقل انسان به چشمش باشد، اما یک دفتر مرتب که کارکنانی هم هدف و پشتیبانی کننده دارد، می تواند بیانگر اعتبار وکیل باشد. البته لوکس بودن دفتر، لزوما به معنای این که وکیل بهتری در آن مستقر است، نیست ولی به قول معروف رنگ رخساره خبر از سر درون می دهد.

معرفی وکیل خوب تهران
معرفی وکیل خوب تهران

علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی دفتر وکیل هم در شهرهای بزرگی مثل کلانشهر تهران، در انتخاب وکیل موثر است، طبیعتا کسی از رفت و آمدهای طولانی خوشش نمی‌آید، پس دفتری که به مکان کار یا زندگیش نزدیک‌تر باشد برایش مناسب‌تر است.

  • جستجو با اینترنت و استفاده از خدمات آنلاین با وکیل خوب در تهران :

این روزها بسیاری از وکلا در دنیای اینترنت صفحه دارند. از شکل و شمایل و مطالب موجود در سایت یا صفحات مجازی وکلا هم می‌توان تا حدودی به علاقمندی‌ها و توانایی های آن‌ها پی برد. می‌شود فهمید که تمرکز وی بیشتر بر کدام پرونده‌هاست و چه قدر در کار خود تبحر دارد و آن را جدی می‌گیرد.

هم‌چنین می توان به سایت‌های موسسات حقوقی مراجعه کرد و از مشاوره‌های آنلاین آن‌ها استفاده کافی برد. نوع خدمات و شیوه‌ی پاسخگویی پشتیبانان این موسسات بیانگر توانایی این موسسات است. در صورتی که این سایت‌ها به شما حس اطمینان بدهند، می توانید وکیل خود را با مشورت آن‌ها انتخاب کنید.

هم‌چنین بخش نظرات این سایت ها و صفحات مجازی وکلا هم می‌تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند. البته همیشه امکان نظرسازی در این صفحات وجود دارد و ممکن است نظرهای مثبت ساختگی در آن‌ها وجود داشته باشد، با این وجود با صرف کمی وقت می‌شود نظرهای افراد واقعی درباره موسسه یا وکیل مد نظر را متوجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید