وکیل متخصص اسناد تجاری با سابقه درخشان

در این مطلب قصد معرفی یک وکیل متخصص در اسناد تجاری را داریم، اما در ابتدا بهتر است با معنای اسناد تجاری و درجه اهیمت آن آشنا شوید. بطور کلی اسناد تجاری وسیله برای تسهیل معاملات غیرنقدی می باشد یعنی پرداختی این معاملات بواسطه این اسناد صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که بسیار حائزه اهمیت می باشد از این رو حضور یک وکیل متخصص اسناد تجاری به منظور بررسی آنها به هنگام عقد قراردادهای کاری با مبالغ بالا صروری می باشد.

موسسه حقوقی وکیل تهران، دارای تیم مجرب و حرفی جهت دفاع از انواع پرونده های کیفری، حقوقی و اسناد تجاری می باشد که می توانید با خیالی آسوده پیگیری و بررسی اسناد را به آنها بسپارید.

شماره تلفن وکیل اسناد تجاری در تهران : 09120336862

معرفی وکیل متخصص اسناد تجاری در تهران

همانطور که گفته شد سند تجاری، سند قابل معامله‌ای می‌باشد که دارنده، می‌تواند آن را به دیگری، واگذار نماید. این سند، درصورتی‌که در وجه شخص معینی، باشد، واگذاری و انتقال آن صرفا از طریق ظهر نویسی و امضای پشت سند، از سوی دارنده آن، امکان‌پذیر می‌باشد. اگر سند تجاری، در وجه حامل باشد، امکان انتقال آن بدون نیاز به امضا و پشت‌ نویسی، انجام می‌شود. انتقال گیرنده‌ی سند، مورد حمایت قانون‌گذار، دارنده‌ی سند و مالک این برگه ارزشمند می‌باشد.

به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از حمل مقدار زیاد پول نقد از مکانی به مکان دیگر، سرقت راهزنان و کاهش هزینه حمل و نقل و در نتیجه سود آوری، اسناد تجاری همچون چک و سفته روی کار آمدند. در ابتدا از این اسناد تجاری به عنوان ابزاری برای پرداخت غیر نقدی در معاملات استفاده می شد اما به تدریج از آن به عنوان وسیله‌ای برای کسب اعتبار و تامین مالی نیز استفاده شد. جمیع جهات سبب گردید، مردم و علی الخصوص تجار در معاملات خود به جای حمل پول نقد، از اسنادی تجاری به صورت حال یا مدت دار استفاده کنند. چنانچه به وکیل چک در تهران و وکیل سفته در تهران نیاز داشتید با موسسه وکیل تهران تماس حاصل فرمایید.

اسناد تجاری از قبیل چک و سفته و برات که افراد بسیاری هر روزه از آن‌ها برای پرداخت‌ها و تعهداتشان استفاده می‌کنند، مشمول مقررات خاص خود، می‌باشند و اطلاع از قوانین مختلف مربوط به آن‌ها و احاطه بر آن امری دشوار است، لذا توصیه می‌شود که در دعاوی راجع به اسناد تجاری از وکیل متخصص این حوزه، مدد گرفت.

آقای علی ابراهیمی مهر (وکیل متخصص اسناد تجاری در تهران)، به همراه تیمی تشکیل شده از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران جهت بررسی اسناد تجاری به منظور عقد قراردادهای کاری مطمئن و پیشگیری از هر نوع سوء استفاده و کلاهبرداری، آماده همکاری با شرکت های بزرگ بین المللی و عادی می باشند. جهت تعیین وقت مشاوره با شماره ای که در ابتدای مقاله درج شده تماس حاصل فرمایید.

حال سوالاتی همچون انتقال سند تجاری، چه آثاری در پی دارد؟ خط خوردن قید حواله‌کرد آیا انتقال سند را غیرممکن می‌کند؟ چه مزایایی برای اسناد تجاری، متصور است؟ مسوولیت صادرکنندگان مشترک سند تجاری، به چه شیوه است؟ شرط عدم مسوولیت در اسناد تجاری، آیا ممکن است؟ چه اصولی بر اسناد تجاری، حاکم است؟ تمامی این قبیل سوالات تخصصی بایستی از سوی متخصصین امر و حقوقدانان و وکلا پاسخ داده شود.

انتقال سند تجاری

وقتی شخصی، سند تجاری را به دیگری انتقال می‌دهد، کلیه‌ی حقوق و مزایای ناشی از آن را نیز انتقال می‌دهد و خود نیز جزو مسوولین سند، قرار می‌گیرد. تعهدی که از سند، ناشی می‌شود از تعهدی که بابت آن سند اصدار یافته است، مستقل می باشد؛ و اگر سند گردش یابد، از بین رفتن تعهد پایه، موجب بی‌اعتباری سند، نخواهد بود.

در پاسخ به این سوال که امکان محدودسازی یا سلب قابلیت انتقال سند وجود دارد یا نه بایستی گفته شود که اگر در سند تجاری عبارت “به حواله‌کرد” وجود نداشته باشد، مانع انتقال سند تجاری نیست، زیرا قابلیت انتقال سند تجاری از ویژگی‌های آن است و این امر نیاز به‌تصریح ندارد. برات و چک، به‌صرف ظهر نویسی قابلیت نقل‌وانتقال، دارند.

دیدگاهتان را بنویسید