بهترین وکیل سفته در تهران (شماره وکیل سفته 09120336862)

سفته یک سند است که فردی آن را امضا می کند و طی آن پرداخت مبلغی پول را در مقابل دیگری، در زمانی مشخصی، متعهد می شود. از این جنبه سفته همان وظیفه چک را به عهده دارد اما با گذشت زمان در معاملات چک جای هر سند دیگری را گرفت؛ به دلیل اینکه برای تعهد پرداخت پول در آینده نیاز به وجود ضمانتی برای اجرای تعهد است و چک به دلیل اینکه جنبه کیفری دارد دارای این ضمانت می باشد و سفته دارای ضمانت اجرای کیفری نمی باشد. چنانچه در تهران بزرگ گرفتار پس گرفتن سفته از کارفرما و یا وصول سفته شدید، با بهترین وکیل سفته در تهران تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس بهترین وکیل سفته در تهران 09120336862

معرفی بهترین وکیل سفته در تهران

در ایران قوانینی برای ظهر نویسی سفته و دریافت و درخواست سفته وضع شد که می توان گفت به میزان چک معتبر می باشد (وکیل چک در تهران) اما یبا اینحال رخی افراد بر سر پس گرفتن سفته از کارفرما و همچنین وصول کردن سفته به مشکلاتی بر می خورد که در این مواقع بهترین کار مشاوره با یک وکیل سفته می باشند. چنانچه در تهران بزرگ با مشکلات اینچنینی مواجه شدید با آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در تهران، بهترین وکیل سفته در تهران تماس حاصل فرمایید. در ادامه مطلب به بیان مزایای وصول سفته توسط وکیل می پردازیم :

  • مدت زمان صدور حکم علیه صادرکننده سفته کمتر میباشد.
  • وکیل می تواند شخصا برای واخواست سفته اقدام کند.
  • نیازی به حضور شاکی یا خوهان در دادگاه نخواهد بود.
  • در صورت شناسایی اموال وکیل می تواند سریعا آنها را توقیف کند.
  • وکیل می تواند برای جبران ضرر و زیان موکل و خسارت تاخیر، دادخواست جداگانه تنظیم کند.
  • در انتها وکیل می تواند حکم جلب صادرکننده سفته را هم بگیرد.

چگونه سفته بخریم؟

در حال حاضر نحوه تهیه سفته بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید حتی از دکه های روزنامه فروشی نیز سفته خریداری نمایید اما بهترین راه خرید سفته مراجعه به شعب بانک ملی می باشد! زیرا اگر سفته را از جای نامعتبر بخرید ممکن است مبلغی بیشتر از آنچه مصوب است از شما بگیرند. حتی ممکن است در مقابل مبلغ بیشتر به شما یکسری سفته جعلی بدهند که دردسرهای زیادی بعدها برای شما داشته باشد.

اصول ظهر نویسی سفته

ممکن است افراد مختلفی سفته را ظهرنویسی (پشت نویسی) کنند و آن را به فرد دیگری انتقال دهند در این صورت این افراد مسئولیت تضامنی خواهند داشت یعنی اینکه کسی که در حال حاضر آن سفته را در اختیار دارد می تواند به هر کدام از افرادی که سفته را پشت نویسی کرده اند مراجعه کند و وجه سفته را بگیرد.

این حق هم برای ظهرنویسان بوجود می اید که پس از اینکه دارنده سفته به هر ظهرنویس مراجعه کرد او (ظهرنویس) نیز به ظهرنویسان قبل از خود مراجعه کند و وجه سفته ای که پرداخت کرده است را دریافت کند.

همچنین دارنده سفته وقتی میخواهد یک سفته از فردی بگیرد می تواند از او بخواهد که ضامن پشت سفته را امضا کند تا اگر صادرکننده سفته آن را پرداخت نکرد به ضامنی که ضمانت را بر عهده گرفته است مراجعه کند.

سوالات رایج درباره سفته (گلچین پرسش‌های مردمی در طی ۸ سال گدشته)

  • نحوه پس گرفتن سفته از کارفرما در صورت امتناع او به چه صورتی میباشد؟

ابتدا برای نامبرده اظهارنامه ارسال نمایید که سفته را مسترد نماید، اگر انجام نداد با تقدیم دادخواست مبنی بر الزام وی به استرداد سفته اقدام نمایید.

  • چه تفاوتی بین سفته و برات وجود دارد؟

تفاوتی که سفته با برات دارد این است که صادر کننده سفته به شخص دیگری دستور پرداخت را نمی دهد بلکه خودش تعهد می کند که مبلغ سفته را پرداخت کند.

  • آیا می توان سفته ای را که تاریخ ندارد به اجرا گذاشت ؟

می توانید با درج تاریخ و تکمیل آن از طریق اداره واخواست پس از واخواست سفته ها اقدام به طرح دادخواست و یا صدور برگ اجرائیه از طریق اجرائیات اداره ثبت نمایید.

  • از شخصی که در شهر دیگری اقامت دارد سفته دارم، چگونه میتوانم سفته ها را واخواست کنم؟

در سه محل می توان وجه سفته را از طریق مراجع قضایی مطالبه کرد:

  1.  دادگاه محل اقامت خوانده (متعهد پرداخت وجه سفته)
  2. دادگاه محل وقوع عقدی که به موجب آن سفته صادر شده.
  3. دادگاه محل انجام تعهدی که به موجب قرارداد، متعهد پرداخت سفته باید آن تعهد را در آن محل انجام دهد.
  • آیا دارنده سفته میتواند خودش سفته را کامل و وصول کند؟

خیر منعی نخواهد داشت و میتوانید سفته را عندالمطالبه بنویسید و در وجه خود تنظیم کنید و برای وصول آن اقدام کنید اگر اعسار ایشان پذیرفته شود مبلغ سفته تقسیط خواهد شد.

  • مرحله بعد از واخواست سفته چیست؟

یک برگه واخواست برای شما می باشد و یک برگه آن به صادرکننده ابلاغ و یک برگه دیگر در دادگاه خواهند ماند لذا شما باید برگه متعلق به خودتان را تحویل بگیرید. نسخه دوم توسط مامور ابلاغ به صادرکننده سفته ابلاغ می شود. سپس می توانید از دادگاه بخواهید که اموال ایشان را توقیف کند و یا دادخواست حقوقی مطالبه وجه بدهید.

  • آیا وصول سفته بدون اثر انگشت امکان پذیر میباشد؟

بله در صورتیکه سفته دارای امضا باشد نیز دارنده سفته میتواند برای وصول آن اقدام کند.

  • وصول سفته در صورتیکه شش ماه از تاریخ سر رسید گذشته باشد چگونه است؟

در صورتیکه تا ده روز بعد از تاریخ سر رسید سفته برای واخواست آن اقدام نکرده باشید دیگر مزایای سند تجاری را نخواهد داشت و فقط می توانید با استناد به آن دادخواست خود را تنظیم نمائید و حدودا شش تا هفت ماه زمان خواهد برد.

  • اگر بابت سفته قراردادی نوشته نشود معتبر است‌؟

بله سفته سفید امضا بسیار خطرناک بوده و به هیچ عنوان نباید سفید امضا صادر شود و حتما در صورتیکه بابت ضمانت و یا حسن انجام کار بوده است باید حتما در قرارداد و در خود سفته این عبارت “جهت حسن انجام کار” تکمیل شود.

  • توقیف یک دانگ از یک منزلی که در گرو بانک می باشد و من از این فرد سفته دارم چگونه است؟

بله حتما شما ابتدا سفته را واخواست کرده و برای وصول آن طریق دادگاه اقدام نمائید سپس ضمن معرفی ملک به دادگاه برای توقیف آن اقدام نمائید تا بتوانید سهم ایشان را توقیف و بابت طلب خود وصول کنید.

مراحل وصول سفته توسط وکیل

در صورتیکه قصد وصول شدن و یا به اجرا گذاشتن سفته را دارید می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در وصول مطالبات دارید (برای دریافت وقت از وکیل سفته در تهران، با دفتر تماس حاصل فرمائید.)
  • پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.

مدارک وصول سفته توسط وکیل

  • مدارک شناسایی از قبیل اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه اصل سفته و در صورت واخواست آن ارائه واخواست نامه

دیدگاهتان را بنویسید