معرفی وکیل دعوی تهدید در تهران و مواد قانونی جرم تهدید

معرفی وکیل دعوی تهدید در تهران و مواد قانونی جرم تهدید

هدف از انتشار این مقاله معرفی وکیل دعوی تهدید در تهران و بیان مواد قانونی جرم تهدید و مراحل طرح شکایت می باشد. بطور کلی تهدید به معنای  بیان نیت شخصی است که قصد دارد به دیگری زیان یا آسیب برساند و این امر در از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود و تهدید شونده می تواند با ارائه شواهد و مدارک بطور قانونی شکایت خود را اعلام کند و یا پیگیری شکایت را به وکیل خود بسپارد. تهدید از نظر حقوقی در ارتباط با اجبار یا اکراه می‌باشد.

چنانچه در تهران بزرگ، درگیر چنین مشکلاتی هستید، با وکیل دعوی تهدید در تهران؛ آقای علی ابراهیمی مهر، وکیل پایه یک دادگستری تهران تماس حاصل فرمایید.

شماره وکیل تهدید در تهران : 09120336862

وکیل دعوی تهدید در تهران

قای علی ابراهیمی مهر یکی از بهترین وکلای تهدید در تهران (وکیل تهران) است که به منظور احقاق حق شما و کسب نتیجه مطلوب، بهترین راهکار را به شما ارائه می دهد. جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره با شماره فوق تماس حاصل فرمایید.

دادسرای عمومی مستقر در محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی به جرائم کیفری عمومی را دارد. تنظیم شکایت جرم تهدید باید به کمک وکیل دعوی تهدید انجام شود زیرا وی توانایی تشخیص وقوع تهدید مؤثر را دارد. امروزه جرم تهدید در بسیاری از مواقع جرم تهدید از طریق اینترنت و تلفن صورت می پذیرد بنابراین نسبت به گذشته پیگیری و تعقیب مجرم به تهدید آسان تر شده است. در اثبات جرم تهدید، صدای مرتکب یکی از آماره هایی است که می تواند به قاضی به همراه مدارک و دلایل دیگر در صدور رأی کمک نماید.

مراحل طرح شکایت تهدید

شاکی باید جهت طرح شکایت باید به همراه تمامی مدارک شناسایی خود به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید و شکواییه را به ثبت برساند. برای ثبت شکواییه تهدید ارائه تمامی شواهد و مدارک همچون پیامک، متن هایی که در فضای مجازی ارسال شده و مشخصات فرد تهدید کننده، محل وقوع جرم و نیز ادله طرح شکایت نظیر شهود الزامی می باشد. بررسی صحت و سقم ادعا و ادله شاکی ، پس از ثبت شکواییه براساس محل وقوع و ارجاع پرونده به دادسرای مربوطه، آغاز می شود.

قرار مجرمیت در صورت تشخیص دادیار پرونده، برای متهم صادر گردیده و پس از آن وثیقه تعیین شده و ابلاغیه جلب به دادرسی برای وی صدور خواهد شد. لازم بذکر است که در این مرحله از طرح شکایت تهدید، حضور یک وکیل تهدید ضروری می باشد. به مدت 10 روز این قرار قابل اعتراض خواهد بود و بعد از طی زمان تعییدشده، پرونده به دادگاه ارجاع می‌شود تا قاضی برای آن وقت رسیدگی تعیین نماید.

ادله شاکی و دفاعیات متهم مجددا در جلسه رسیدگی، بررسی خواهد شد و سپس دادگاه بدوی رای صادر می‌نماید، که مدت زمان اعتراض و تجدید نظر برای آن 20 روز در نظر گرفته شده است. اگر هر یک از طرفین پرونده اعتراض خود را نسبت به رای صادر شده در مدت زمان مشخض شده اعلام کند پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع می‌شود. پس از صدور رای تجدیدنظر، رای قطعی گردیده و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگاه ارجاع می‌شود.

برای طرح شکایت توسط وکیل دعوی تهدید، نیاز به ارائه مدارک شناسایی و مشخصات تماس شاکی و متهم می باشد. حضور وکیل در پرونده به پیشبرد سریع تر جریان پرونده و مرتفع ساختن مراحل مختلف دادگاهی کمک نموده و امکان اخذ خسارت معنوی از متهم را میسر می نماید.

مواد قانونی جرم تهدید

بزهکاران به تهدید متوسل می شوند تا به اهداف خود که معمولا شوم می باشد، برسند. با اینکه افراد بسیاری از آن اطلاع ندارد اما این عمل جرم محسوب می شود و در تمامی قوانین کیفری کشورهای جهان تعریف شده است.

همانطور که اشاره کردیم قانون مجازات اسلامی در ماده ۶۶۸ و ۶۶۹ به این جرم پرداخته است. در این قانون، الزام دیگران به امضای اسناد و اوراق یا اجبار آنها به تحویل اسناد و اوراق از طریق قهر و اکراه و تهدید، مستحق مجازات ۳ ماه تا ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود. همچنین تهدید افراد به وارد آوردن آسیب های جانی، حیثیتی و مادی از طریق تقاضای وجه یا درخواست انجام یا ترک فعل مشخصی، مجازات تا ۷۴ ضربه شلاق و ۲ ماه تا ۲ سال زندان را دارد. وکیل دعوی تهدید می تواند در اثبات نوع تهدید به موکل کمک کند. در ادامه این مطلب توجه شما را به شرایط تحقق جرم تهدید جلب می نماییم.

شرایط تحقق جرم تهدید

جرم تهدید برای تحقق نیاز به ۲ شرط دارد:

  • شرط اول آنکه فرد تهدید کننده قادر به اجرای تهدید خود باشد.
  • شرط دوم آنکه تهدید شونده وضعیتی داشته باشد که احتمال وقوع فعل تهدید وجود داشته باشد همچنین تهدید باید در مورد ایجاد شرایطی در آینده باشد. در غیر اینصورت از افعال شرطی استفاده شده و جرمی محقق نشده است. بعلاوه تهدید کننده باید به هدفی نامشروع در نتیجه فعل تهدید برسد. تهدید باید به صورتی باشد که ناظر به امری معین باشد. همانطور که قبلا ذکر شد نوع انتقال پیام تهدید اعم از اینکه شفاهی بوده یا توسط پیامک یا اینترنت به صورت مکتوب انتقال یابد، فرقی در وقوع جرم تهدید ندارد.

انواع تهدید کردن 

از لحاظ قانونی این جرم به به 3 دسته ؛ تهدید به انجام یک فعل، تهدید نفسانی و تهدید حیثیتی تقسیم می شود. که در ادامه به شرح کامل هر یک از آنها می پردازیم.

  • تهدید به انجام یک فعل: در این نوع، شخصی به زور تهدید فرد دیگری را مجبور و وادار به انجام کار غیر قانونی همچون قتل، سرقت، حمل مواد مخدر، جعل اسناد، تهدید به رابطه نامشروع و … می نماید.
  • تهدید نفسانی : تهدید نفسانی به تهدیدی گفته می شود که در آن فرد بطور لفظی شخص دیگر و یا اطرافیان و اعضای خانواده وی را تهدید به آسیب رساندن، قتل، شکستن دست و پا می نماید.
  • تهدید حیثیتی: اگر شخصی، دیگری را با تهدید از بین بردن آبرویش (به عنوان مثال پخش کردن عکس های خصوصی او) بترساند و او را بواسطه این تهدید به کاری مجبور کند، تهدید حیثیتی می گویند.

وکیل دعوی تهدید در تهران، آماده ارائه بهترین مشاوره در خصوص انواع تهدید به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید