وکیل اجرت المثل در تهران (مجرب و حرفه ای)

در این مطلب ضمن معرفی وکیل اجرت المثل در تهران، معنای اجرت المثل عمل، اجرت المثل اموال و اجرت المثل زوجیت را بطور خلاصه شرح می دهیم.  پس از درخواست طلاق زوج آن هم بدون دلیل محکمه پسند همچون عدم تمکین زوجه و سرپیچی وی از انجام وظایف زناشویی، زوجه می تواند برای انجام اموری است که شرعا بر عهده او نبوده، به دستور زوج انجام داده و عرفا به آن اجرت المثل تعلق میگیرد، طلب اجرت المثل زوجیت کند. در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

شماره وکیل اجرت المثل در تهران : 09120336862

وکیل اجرت المثل در تهران

اگر شوهر قصد طلاق زن را داشته باشد و دلایلی همچون عدم تمکین زن و سرپیچی زن از انجام وظایف زناشویی را اثبات نکند، پس از طرح دعوای زوجه می تواند برای کارهایی که شرعا بر عهده وی نبوده و به درخواست شوهر انجام داده، در صورت ارائه مدارک و شواهد کافی در دادگاه، مطالبه اجرت المثل نماید. در اینصورت زوجه باید با طرح دعوای مطالبه اجرت‌المثل عمل یا فعالیت خود را در دادگاه مطرح کند که با توجه به نظریه کارشناسی مبلغ اجرت المثل معین شود لازم به ذکر است که اگر در دوران نامزدی (زمانیکه زوجین در خانه مشترک زندگی نمی کنند) اجرت المثل به زوجه تعلق نمیگیرد.

تیم حرفه ای و متخصص وکیل تهران با مدیریت علی ابراهیمی مهر بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، آماده بررسی و ارائه بهترین راهکار در خصوص انواع پرونده های حقوقی و کیفری شما بخصوص مطالبه اجرت المثل می باشند از این رو چنانچه به وکیل اجرت المثل در تهران نیاز دارید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

اجرت المثل چیست؟

بر طبق ماده 336 قانون مدنی هر کس بر حسب امر دیگری اقدام به عملی نماید که عرفا برای آن عمل اجرتی باشد و یا آن شخص برای آن عمل مهیا باشد، فرد انجام دهنده مستحق اجرت خواهد بود، مگر اینکه معلوم شود قصد تبرع داشته است.

اجرت المثل از جمله حقوق خاص و ویژه ای است که قانون و شرع به زنان اختصاص داده. اجرت المثل در حقیقت برای مواردی به زنان داده می شود که جزء وظایف آنان نیست. بر طبق قانون و شرع تمکین عام و خاص از جمله وظایف زنان در مقابل همسرانشان می باشد که تمکین عام به معنای فرمانبرداری و رعایت دستورات همسر در حدود قانون و شرع است، مثلا زن نباید بدون اجازه همسر از خانه خارج شود که این از موارد تمکین عام است.

تمکین خاص نیز مربوط به انجام وظایف زناشویی است، بدین معنا که زن بدون مانع شرعی نباید از وظایف زناشویی در مقابل همسرش سر باز زند. در غیر اینصورت از موارد تمکین عام و خاص اگر زوجه در منزل کاری انجام دهد یا فرزند خود را شیر دهد می تواند از شوهرش مطالبه اجرت المثل کند. البته به شرطی که مقصد انجام آن کارها را به صورت معانی و تبرعی نکرده باشد.

شرایط مطالبه اجرت المثل زوجه

قانونگذار برای مطالبه اجرت المثل از سوی زوجه، چهارچوبی را تعیین نموده است که برای دریافت آن باید حتما رعایت شود از جمله اینکه زن باید باید قصد تبرع نداشته باشد و همچنین طلاق نباید به درخواست زوجه باشد و باید شوهر تقاضای طلاق کند. البته حتی اگر طلاق از سوی شوهر باشد اما این طلاق به علت تخلف زن از وظایف زناشویی یا سوء اخلاق زوجه باشد باز هم به زن اجرت المثل تعلق نمی گیرد.

از آنجایی که در پرونده های مطالبه اجرت المثل نیاز به اثبات دلایلی است، حضور یک وکیل اجرت المثل برای حصول بهترین نتیجه، ضرورت دارد. ما موسسه وکیل تهران، بهترین وکیل مطالبه اجرت المثل در تهران را داراست به شما معرفی می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید