وکیل طلاق توافقی در تهران مجرب در امور حقوقی خانواده

پایان زندگی مشترک یک تراژدی تلخ برای هر زوجی است. خاطرات، لحظه‌ها، خوبی و بدی‌هایی که شاید هرگز فراموش نشوند. اما اگر دو نفر در زندگی به بن‌بست برسند، چاره‌ای جز طلاق باقی نمی‌ماند. اگرچه تصمیم به طلاق امری دشوار است اما می‌توان از تلخی‌ها و سختی‌های آن کم کرد. به این دلیل راهکار طلاق توافقی برای جداشدنی بدون دردسر و بر اساس شرایط مورد توافق طرفین در قانون پیش‌بینی شده است. چنانچه بر سر جدایی و طلاق با همسرتان به تفاهم رسیده اید با وکیل طلاق توافقی در تهران (وکیل طلاق فوری در تهران) تماس بگیرید.

شماره تماس وکیل طلاق تفاهمی در تهران : 09120336862

در این مطلب سعی نمودیم، ضمن معرفی یک وکیل زبده در امر طلاق توافقی در تهران، شما را با معنا و مفهوم این نوع طلاق و شرایط و مدارک مورد نیاز آن آشنا سازیم و همچنین به برخی سوالات در این باره پاسخ بدهیم.

معرفی وکیل طلاق توافقی در تهران

از آنجایی که این نوع طلاق راحت تر از طلاق به درخواست زوجه و یا درخواست طلاق به درخواست زوج می باشد اما با این حال نیاز است که چندین بار به دادگاه مربوطه مراجعه نمایید و چنانچه به دلایلی قادر به طی مراحل اداری-قانونی آن نیستید بهترین گزینه مشاوره با وکیل طلاق توافقی در تهران می باشد. علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران با سابقه و مجرب در امور حقوقی خانواده، شما را در امر طلاق توافقی یاری خواهد کرد.

مزایای طلاق فوری توافقی توسط وکیل :

  • عدم مراجعه مکرر زوجین به دادگستری
  • درگیری و تنش کمتر بین زوجین و خانواده آنها
  • عدم تشکیل پرونده های متعدد در دادگستری

مدارک مورد نیاز طلاق فوری توافقی :

  • شناسنامه و کارت شناسایی زوج
  • شناسنامه و کارت شناسایی زوجه
  • سند ازدواج یا رونوشت آن

مراحل طلاق توافقی :

  • ثبت نام در سایت زمان تصمیم (zamantasmim.ir)
  • حضور در جلسات مشاوره تعیینی
  • ثبت و ارسال دادخواست به دادگاه از طریق دفاتر خدمات قضایی
  • صدور رای توسط دادگاه
  • مراجعه به دفاتر طلاق و اجرای صیغه طلاق

طلاق توافقی یعنی چه؟

مطمئناً همه ما در خانواده یا در اقوام افرادی را می‌شناسیم که درگیر مسائل و دعاوی خانوادگی و خصوصاً طلاق بوده اند ولی شاید همه به مسائل جزئی آن آشنا نباشیم. قبل از اینکه به موضوع اصلی یعنی طلاق توافقی برسیم باید انواع طلاق بر اساس قوانین و موازین کشورمان را بشناسیم:

  • طلاق به درخواست زوج (مرد)
  • طلاق به درخواست زوجه (زن)
  • طلاق توافقی

مرد همیشه حق طلاق دارد و برای اینکه همسر خود را طلاق دهد نیازی به شرایطی که در سند ازدواج آمده است ندارد.

بر اساس ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی : «مرد میتواند هر وقت بخواهد زن خود را طلاق بدهد، بنابراین حق طلاق با مرد است و صحت آن احتیاج به موافقت زن ندارد. البته باید این نکته را ذکر کرد که این نوع طلاق منوط به پرداخت حق و حقوق زن اعم از مهریه، نفقه،اجرت المثل و …  است.»

و اما طلاق توافقی که متاسفانه این روزها، این عبارت را زیاد می شنویم یعنی چه؟ همانطور که گفته شد حق طلاق در حالت عادی با مرد بوده و با پرداخت حق و حقوق زوجه می تواند از او جدا شود اما در طلاق توافقی زوجین بر سر حقوق و حقوق و مال و اموال (مهریه “وکیل مهریه در تهران“، جهیزیه، شیر بها و…) با هم به توافق می رسند و در زمان کمتری بدون دردسر البته پس از طی مراحل قانونی از یکدیگر جدا می شوند. برخی بر این باورند که طلاق توافقی نیازی به وکیل ندارد، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است زیرا تمامی مسایلی که زوجین بر سر آن بر توافق رسیده اند بهتر است توسط یه وکیل بازبینی شود و همچنین این نوع طلاق نیازمند طی یک مرحله قانونی می باشد که ممکن است زوجین به دلیل مشغله کاری قادر به انجام این مراحل نباشند، از این رو بهتر است که با وکیل طلاق توافقی در تهران تماس حاصل فرمایید.

شرایط طلاق به درخواست زوجه (زن)

در قسمت زیر 12 شرط ضمن عقد نکاح که به آن اشاره می شود، آورده شده که به آن شروط دوازده گانه عقد نکاح می‌گویند :

  • استناد به شروط ۱۲ گانه عقدنامه در صورتی که مرد آنها را امضا کرده باشد.
  • اثبات کند شش ماه نفقه دریافت نکرده باشد.
  • اثبات کند شوهرش مبتلا به بیماری لاعلاج است.
  • بد رفتاری شوهرش را اثبات کند.
  • اثبات جنون مرد زمانی که امکان فسخ نکاح نباشد
  • اشتغال مردم به شغلی که باعث آبروریزی برای زن است.
  • اعتیاد شوهر به مواد مخدر یا الکل طوریکه ادامه زندگی زناشویی را برای زن دشوار کند.
  • اگر شوهر به حبس برای مدت پنج سال بیشتر محکوم شده باشد.
  • شوهر زندگی مشترک را به مدت شش ماه متوالی بدون عذر موجه ترک کرده باشد.
  • اگر شوهر با مجازات حدی یا تعزیری محکوم شده باشد.
  • مرد بعد از گذشت ۵ سال زندگی نتواند بچه دار شود.
  • مرد بدون اجازه همسرش مجدد ازدواج کند.
  • مرد بعد از شش ماه از رجوع زن به دادگاه مفقودالاثر شود.
  • در صورتی که ادامه زندگی مشترک باعث عسر و حرج زن یعنی شرایط طوری باشد که زن دچار سختی و تنگنا شده باشد.
  • طلاق با داشتن حق طلاق

 

وکیل طلاق توافقی در تهران

شرایط طلاق به درخواست زوجین

این روزها ترجیح بر این است با طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوند زیرا در این نوع طلاق تصمیم ها یکطرفه نخواهد بود به همین دلیل است که طلاق توافق بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. در قانون ماده ای تحت عنوان طلاق توافقی وجود ندارد اما در دادگاه خانواده معمولا این نوع طلاق را در قالب طلاق خلع و مبارات قرار می دهند در وکیل طلاق توافقی در تهران برخلاف طلاق یک طرفه چه از طرف زوج و چه از طرف زوجه هیچگونه شرایط خاصی وجود ندارد و همین که طرفین به این نتیجه برسند که توانایی ادامه زندگی با یکدیگر را ندارند می توانند با توافق بر سر مسائل مالی و غیرمالی من جمله مهریه، نفقه زوج و فرزندان، حضانت و ملاقات فرزندان، جهیزیه و اجرت‌المثل برای طلاق اقدام کنند.

در قانون جدید حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۲ در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد و طرفین می توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در مراکز مذکور مطرح کنند و در صورت منصرف نشدن متقاضی از طلاق، مرکز مشاوره خانواده موضوع را مشخص کردن موارد توافق برای اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه منعکس می کند.

مهم‌ترین مواردی که باید در طلاق توافقی در تهران مد نظر داشته باشید!

نکاتی که مورد پرسش متقاضیان طلاق توافقی است در این قسمت به اختصار توضیح داده می‌شود:

  1. در فرایند طلاق توافقی ، مفاد توافق کاملا بر عهده زوجین است. این توافق می‌تواند بر سر موارد مختلفی صورت بگیرد. مهریه، فرزندان و… برخی از این موارد مهم است. لذا دادگاه در این مواد تعیین‌کننده نیست و توافقات بر عهده شما و همسرتان است.

  2. برای طلاق توافقی ، طبق قانون شما باید مورد مشاوره قرار بگیرید. این مشاوره به منظور کمک به زوجین برای حل احتمالی مشکلات است. در واقع این جلسات به بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای از پیش آزمایش‌ شده می‌پردازد. راهکارهایی که زوج‌های زیادی را از طلاق منصرف کرده و مانع از گسست خانواده شده است. اما در هر صورت، تصمیم نهایی بر عهده طرفین است.

  3. تعویض شناسنامه پس از طلاق جهت پاک‌شدن نام همسر، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که نزدیکی صورت نگرفته باشد. این موضوع در قانون تحت نام «ازدواج غیر مدخوله» ذکر شده است. اما این به معنای باکره بودن زن نیست. اگر به اذعان طرفین، نزدیکی بین زوجین وجود نداشته، ازدواج غیرمدخوله اعلام می‌شود. بدیهی است باکرگی زوجه، شامل قانون حذف نام همسر خواهد شد.

برای درخواست طلاق به کجا باید مراجعه کرد؟

اگر تصمیم شما جدی است باید با پر کردن دادخواست طلاق توافقی کار خود را شروع کنید. دادخواست طلاق توافقی می‌تواند از سمت مرد یا زن تهیه شود. در این دادخواست موارد زیر ذکر خواهد شد:

  • مشخصات زوجین
  • دلایل جدایی
  • مشخصات سند ازدواج
  • توافق انجام‌شده بر سر مهریه
  • توافق انجام‌شده بر سر حضانت فرزندان

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دادخواست طلاق توافقی بسیار ساده و شامل موارد مورد نظر دو طرف است. این دادخواست باید از طریق دفاتر خذمات الکترونیکی قضایی ثبت شود. علاوه بر دادخواست برخی مدارک نظیر سند ازدواج، کارت ملی و پرداخت هزینه دادرسی مورد نیاز است.

هزینه دادرسی طلاق توافقی مبلغ 170 هزار تومان می‌باشد. هم‌چنین برای مشاوره، هزینه‌ی جداگانه‌ای از شما دریافت خواهد شد.

نکته مهم دیگر، ثبت طلاق است. در واقع مراحل ذکر شده به دادرسی و قضاوت دادگاه برای تایید طلاق مرتبط است. پس از حکم دادگاه، باید طلاق در یک دفترخانه به ثبت برسد. برای ثبت طلاق توافقی حضورهم زن و هم مرد اجباری است. عدم حضور یکی از طرفین باعث توقف فرایند ثبت خواهد شد و در واقع طلاق صورت نخواهد گرفت.

طلاق توافقی چقدر زمان می‌برد؟

طلاق توافقی ظرف مهلت ۲ هفته ی کاری در صورت داشتن وکیل متخصص طلاق توافقی 09120336862

به طور کلی زمان دقیقی نمی‌توان برای به سرانجام رسیدن طلاق توافقی بیان کرد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول این‌که شلوغی دادگاه‌ها می‌تواند عاملی در تاخیر روند دادرسی شود. دوم، ضرورت مشاوره و زمان انجام مشاوره‌ها می‌تواند عامل تعیین‌کننده دیگری باشد. هم‌چنین بروز اختلافات حین انجام کار نیز از دیگر عوامل موثر است.

اگر بخواهیم یک مدت استاندارد برای انجام طلاق توافقی اعلام کنیم، چیزی در حدود 2 ماه است. این زمان در صورتی است که همه چیز طبق برنامه و بدون بروز هرگونه مشکلی پیش برود. اما چنانچه از خدمات وکیل متخصص خانواده و طلاق توافقی استفاده گردد این زمان به 2 هفته کاهش پیدا میکند از طرفی، داشتن وکیل نیز می‌تواند روند کار شما را تسریع کند. اما به یاد داشته باشید، داشتن وکیل یک امر اجباری نیست.

وکیل طلاق در تهران

طلاق توافقی بدون مراجعه به دادگاه امکان‌پذیر نیست. این یک برداشت اشتباه است که در ذهن افراد بسیاری وجود دارد. بر خلاف ازدواج که به سادگی در دفترخانه‌ها انجام می‌شود، هرگونه طلاق نیاز به دادرسی و رای دادگاه برای اجرایی‌شدن دارد.

آیا برای طلاق توافقی مراجعه به پزشکی قانونی نیازاست؟

باکرگی و عدم دخول می‌تواند دلیل کافی برای طلاق توافقی باشد. اگرچه طبق قانون جاری شدن خطبه عقد، به معنای ازدواج است. اما این موضوع نیز در نظر گرفته شده است.

در صورتی که زوجه قصد داشته باشد باکرگی خود را به اثبات برساند، نیاز به آزمایش بکارت است. این آزمایش باید توسط پزشکی قانونی صورت بگیرد. اگر پرده بکارت در اصطلاح ترمیم یا دوخته شده باشد، پزشکی قانونی قادر به تشخیص و اعلام آن به دادگاه است. البته این رای قابل اعتراض است و در این صورت، واحد پزشکی دیگری برای بررسی مجدد مسئول خواهد شد.

طلاق توافقی در صورت بارداری

باردار بودن زوجه مساله مهمی در طلاق توافقی ( وکیل طلاق توافقی در تهران ) محسوب می‌شود. در واقع برای طلاق توافقی نیاز به گواهی عدم بارداری است. اگر زوجه باردار باشد شرایط تغییر خواهد کرد.شوهر موظف است تمامی وظایف برای به دنیا آمدن فرزند را تامین کند. این موضوع شامل عده طلاق نیز هست. عده طلاق تا زمان زایمان زن بر عهده مرد است.

نکته مهم دیگر، وضعیت حضانت فرزند متولد شده خواهد بود. باید در زمان طلاق توافقی، دقیقا مشخص شود که سرپرستی از فرزند به عهده‌ی چه کسی خواهد بود.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

مزایا و معایب طلاق توافقی

طلاق توافقی در بین سایر روش‌های طلاق، ساده‌تر و بدون دردسر‌تر است. مانند هر روشی معایب و مزایای خود را دارد که برخی از آن‌ها به اختصار بیان خواهد شد.

مزایا:

  • روند دادرسی طلاق توافقی بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از روش‌های دیگر است. قضات نیز اصولا در پرونده طلاق توافقی سخت‌گیری‌ کمتری دارند.
  • به دلیل درگیری کمتر، آسیب‌های روانی و احساسی نیز کاهش می‌یابد.
  • توافقات مالی و سایر موارد بر اساس خواسته‌های طرفین تدوین می‌شود و از بسیاری فشارها و آسیب‌ها کاسته می‌شود
  • در طلاق توافقی نیازی به ارایه شواهد و مدارک برای به ثمر رساندن آن نیست. در طلاق عادی باید یکی از طرفین، همسر خود را به امری محکوم کند که دلیل محکمی برای طلاق محسوب شود.

معایب:

  • مانند تمامی انواع طلاق، این کار امری ناخوشایند و در عرف اجتماعی تا حدی با جلوه منفی روبرو است.
  • در بسیاری از موارد، یک طرف باید از حقوق خود صرف نظر کند. این می‌تواند شامل زن یا مرد باشد. حق مهریه ، حق حضانت فرزند و… عموما به صورت یک‌طرفه اعطا می‌شود.

بیشتر آشنا شوید با وکیل طلاق در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید