وکیل مزاحمت تلفنی در تهران-09120336862

مزاحمت تلفنی یعنی شخص با استفاده از تلفن بدون دلیل با شخصی تماس گیرد و باعث اشغال شدن خط و صلب آسایش و ارامش طرف مقابل شده و بعضا باعث ایجاد مشکلات جدی خانوادگی و غیره می شوند از این رو قانون مزاحمت تلفنی را جرم شناخته و افراد می تواند با ارائه شواهد و مدارک محکمه پسند، از شخص مزاحم شکایت کنند. برای طرح شکایت این نوع پرونده ها بعضا حضور یک وکیل کیفری نیاز می باشد چرا که ممکن استبه دلیل پیچیدگی موضوع اثبات جرم و همچنین دفاع از پرونده دشوار باشد. ما در این مطلب ضمن معرفی یک وکیل مزاحمت تلفنی در تهران به پاسخ سوالات رایج همچون مجازات مزاحمت تلفنی چیست؟ طرح شکایت از مزاحمت تلفنی چگونه است؟ و… می پردازیم.

وکیل در خصوص مزاحمت تلفنی در تهران

مزاحمت تلفنی یعنی شخصی با استفاده از تلفن و یا سایر وسیله های ارتباطی-مخابراتی بی دلیل با کسی تماس گرفته و باعث آزار و اذیت و صلب آسایش وی شود. البته این جرم علاوه بر برهم زدن آرامش خانواده، بعضا ایجاد رعب و وحشت و ایجاد مشکلات متعدد، باعث اشغال شدن تلفن های سازمان های حساس نظیر آتش نشانی، موسسات تاکسی تلفنی، غذاخوری‌های، پلیس 110، 118 و غیره نیز می شوند.

چنانچه به یک وکیل در خصوص مزاحمت تلفنی در تهران نیاز دارید، ما وکلای متخصص و مجرب به انواع پرونده های کیفری، موسسه حقوقی وکیل تهران را به شما معرفی می نماییم. این تیم با مدیریت علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل مزاحمت تلفنی در تهران، پرونده های شاکی و متهم در خصوص مزاحمت تلفنی را می پذیرند و تمام سعی می کنند که بهترین نتیجه حاصل شود. جهت مشاوره تلفنی و یا دریافت وقت ملاقات با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

مزاحمت تلفنی چه مجازاتی دارد؟

قطعا برای شخصی که مزاحمت تلفنی ایجاد می کند، مجازات در نظر گرفته شده است و از آنجایی که این مورد جز جرایم کیفری می باشد، حتی با گذشت و بخشش شاکی نیز دولت مجازاتی همچون حبس و یا پرداخت جریمه نقدی نیز برای وی در نظر خواهد گرفت.

مجازات فردی که مزاحمت تلفنی ایجاد می کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات در صورت شکایت شاکی حبس از یک تا شش ماه خواهد بود، به نظر می رسد که در صورت گذشت شاکی تعقیب کیفری و اجرای مجازات متوقف نخواهد شد به دلیل این که این جرم از جرایم عمومی و غیر قابل گذشت است.

مزاحمت تلفنی به چه روش هایی انجام می شود؟

در این بخش از مقاله به بیان روش های متعدد ایجاد مزاحمت های تلفنی می پردازیم، برخی معتقدند که تماس گرفتن و صحبت نکردن، مزاحمت تلفنی نمی باشد در حالیکه تماس گرفتن مداوم و سکوت کردن و صحبت نکردن نیز مزاحمت تلفنی محسوب می شود.

  1. سوت کشیدن، سکوت و سپس فوت کردن در گوشی بدون وقفه.
  2. فحاشی و حرفای رکیک نثار مخاطب کردن و گاه خبرهای کذب و غیر واقعی به مخاطب دادن و تهمت های ناروا زدن که ممکن است عواقب وخیمی در بر داشته باشد.
  3. دادن خبرهای دروغ و تکان دهنده که بعضا باعث شوک آنی یا سنکوپ شدن و سلب آرامش افراد و خانواده ها میشود، غوغا برپا میکند و عزا و ماتم ایجاد می‌کند.

مدارک لازم برای شکایت مزاحمت تلفنی توسط وکیل

  1. مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  2. ارائه مدارک و مستندات در خصوص مزاحمت تلفنی مانند آخرین قبض پرداختی تلفن

دیدگاهتان را بنویسید