وکیل طلاق از طرف زوجه (زن) در تهران| 09120336862

وکیل طلاق از طرف زوجه (زن) در تهران

قانونگذار برای دادخواست طلاق از سوی زوجه و یا زن ،چهارچوبی را تعیین نموده که زن می تواند با توجه به آن حق و حقوق خود را نظیر مهریه، نفقه، اجرت المثل و … مطالبه نماید. با ما همراه باشبد در ادامه این مطلب ضمن بیان شروط 12 گانه به معرفی وکیل طلاق خوب از طرف زوجه (زن) در تهران می پردازیم.

معرفی وکیل طلاق خوب از طرف زوجه (زن)

گاهی اوقات به دلایلی همچون عدم تفاهم، خیانت، اعتیاد و … باعث می شود که زندگی مشترک به طلاق ختم می شود که گاهی زوجین که نتوانستند بعد از سالها زندگی باهم زندگی کنند اکنون بر تنها چیزی که با هم تفاهم دارند، طلاق توافقی است گاهی نیز این مساله با طرح شکایت و مطالبه حق و حقوق از سوی زوجه (زن) همراه می شود. در این میان قانونگذار 12 شرط را در عقد برای بهره مندی زن از حق و حقوقش در نظر گرفته است و در صورت وجود یکی از آن شروط، زوجه مجاز به ارائه درخواست طلاق و مطالبه حق و حقوق خود می باشد.

گاهی اوقات اثبات شروط و ارائه مدرک محکمه پسند، برای دادخواست طلاق از سوی زوجه (زن) کار ساده ای نبوده و برای حصول بهترین نتیجه نیاز است با وکیل طلاق در تهران، وکیل خانواده در تهران و یا وکیل مهریه در تهران، مشورت نمایید. برای انجام اینکار ما مشاوران حقوقی موسسه وکیل تهران (وکیل طلاق خوب از طرف زوجه (زن)) را به شما معرفی می نماییم.

تیم تخصصی وکیل تهران، آماده ارائه مشاوره و پذیرش پرونده های طلاق از طرفه زوجه در تهران می باشند. این تیم سابقه درخشانی در دفاع از انواع پرونده های مربوط به امور حقوقی خانواده در تهران دارند و کار شما با انتخاب یک  وکیل متخصص (وکیل زن در تهران)، بسیار ساده می شود و دیگر نیاز به حضور شما در دادگاه نبوده و به دلیل آشنایی وکیل با این مراحل، بدیهی است که پرونده طلاق زوجه زودتر به نتیجه خواهد رسید.

شماره تماس وکیل طلاق از طرف زوجه در تهران : 09120336862

  1. در صورت داشتن شروط 12 گانه حدودا 5 ماه زمان میبرد.
  2. نیازی به حضور زن در دادگاه نمیباشد.
  3. نیازی به حضور زن در جلسات داوری نمیباشد.
  4. تمامی حق و حقوق زوجه مانند مهریه و نفقه را وکیل میتواند بگیرد.
  5. اجرای صیغه طلاق بدون حضور زن میباشد.

هزینه وکیل طلاق از طرف زن در سال 1400

در حال حاضر، دادخواست طلاق توسط شاکی و یا وکیل وی تنظیم می شود و سپس در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت می رسد و از آن جا برای دادگاه صالح ارسال می شود. کلیه هزینه وکیل طلاق از طرف زن در سال 1400 به شرح زیر می باشد :

  • تنظیم دادخواست طلاق توسط وکیل با توجه به سوابق وی، از 200 هزار تومان به بالا می باشد.
  • هزینه تهیه برگه دادخواست در سال 1400 هر ورق دو هزار تومان است.
  • هزینه نوشتن دادخواست طلاق توسط عریضه نویسان (مبلغ مشخصی ندارد).
  •  هزینه کپی برابر با اصل کردن مدارک شناسانی و عقد نامه زن برای اینکه ضمیمه دادخواست طلاق شود هر برگه مبلغ 1500 تومان خواهد بود.
  • دعوای طلاق از طرف زن غیر مالی تلقی شده، از این رو هزینه آن از 40 هزار تومان تا 180 هزار تومان می باشد که همراه با هزینه دفاتر خدمات قضایی در حدود 200 هزار تومان خواهد بود.
  • هزینه مشاوره خانواده (5 جلسه است که هر جلسه 104 هزار تومان است و حدودا 520 هزار تومان هزینه دارد.)
  •  هزینه داوری ارجاع شده از سوی دادگاه در سال 1400 که حدودا برای هر داور 100 هزار تومان است.
  • پس از صدور حکم دادگاه، 20 روز مهلت اعتراض لحاظ شده است که هزینه این اعتراض 30 هزار تومان می باشد.
  • چنانچه به رای صادره از دادگاه تجدید نظر نیز اعتراض دارید، 30 هزار تومان دیگر برابر بررسی پرونده توسط دیوان عالی باید پرداخت شود.
  •  هزینه ای که زوجه بایستی برای خواندن صیغه طلاق و ثبت در دفترخانه طلاق یا همان محضر بپردازند که حدود 800 هزار تومان است.

شروط 12 گانه ضمن عقد ازدواج

همانطور که در ابتدا بدان اشاره نمودیم، قانونگذار 12 شرط را در عقد جهت بهره مندی زن از حق و حقوقش در نظر گرفته و در صورت وجود یکی از آن شروط، زوجه مجاز به ارائه درخواست طلاق و مطالبه حق و حقوق خود می باشد. اثبات داشتن هر یک از این شروط با زن می باشد و در صورتیکه زن وکالت در طلاق داشته باشد باید وکیلی برای  مرد بگیرد تا بتواند برای طلاق اقدام کند.

در صورتیکه زن یکی از شروط 12 گانه در عقد را داشته باشد میتواند تمامی حقوق خود را مطالبه کند. یعنی میتواند مهریه و نفقه و اجرت المثل را به طور کامل مطالبه نماید.

  1. اگر مرد به مدت شش ماه نفقه زن را پرداخت نکند.
  2. اگر زن بتواند سوء رفتار مرد را اثبات کند.
  3. اگر مرد بیماری خطرناکی که قابل درمان نباشد داشته باشد.
  4. اگر مرد دیوانه باشد و امکان فسخ وجود نداشته باشد.
  5. مرد به کاری اشتغال داشته باشد که مخالف آبروی زن باشد.
  6. محکوم شدن مرد به مجازات 5 سال حبس و یا بیشتر.
  7. اعتیاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی که به زندگی آسیب وارد شود.
  8. غیبت و ترک زندگی از طرف مرد به مدت شش ماه پشت هم.
  9. محکومیت مرد به هر جرم و مجازات های تعزیری و حدی.
  10. بچه دار نشدن مرد بعد از گذشت پنج سال.
  11. مفقود الاثر شدن مرد بعد از شش ماه از مراجعه زن به دادگاه.
  12. ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر خود.

نکته : چنانچه زن در  وکالت در طلاق داشته باشد برای اجرای آن حتما باید برای مرد وکیل بگیرد .

دیدگاهتان را بنویسید