قوانین طلاق ایرانیان خارج از کشور و وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج

قوانین طلاق ایرانیان خارج از کشور و وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج

ازدواج یکی از پسندیده ترین سنت های الهی می باشد که در دین اسلام به آن تاکید فراوان شده است. اما متاسفانه این سنت نیکو  در برخی موارد منجر به طلاق و جدایی میگردد و مسائلی را به وجود میاورد. علیرغم اینکه واژه طلاق را این روزها زیاد می شنویم ولی نسبت به ان اگاهی وجود ندارد. در این مطلب به اختصار در مورد طلاق خصوصا طلاق ایرانیان خارج از کشور و قوانین طلاق خارجی های مقیم ایران را توضیح خواهیم داد.

شماره وکیل طلا ایرانی های مقیم خارج : 09120336862

معرفی وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: “ازدواج نیمی از دین می باشد”، اما با اینحال طلاق نیز امری شرعی و قانونی بوده که برای مواقعی که یک رابطه به بن بست می رسد و هیچی راهی برای ادامه و بهبود وضعیت زندگی مشترک وجود ندارد، در نظر گرفته شده است که آن همه قوانین خاص خود را دارد که بهتر است مراحل قانونی آن را بدست یک وکیل حرفه ای طلاق سپرده شود.

آقای علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل پایه یک دادگستری، می تواند بهترین مشاوره ایرانی های خارج از کشور جهت امر جدایی و طلاق باشد. جهت ارتباط با کارشناسان ما و تعیین وقت مشاوره با شماره ای که در قسمت فوق درج شده است تماس حاصل فرمایید.

قوانین طلاق ایرانی های مقیم خارج

طبق ماده 6 قانون مدنی (قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم خارج باشند مجری خواهد بود.)

پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر زوجین در خارج از کشور باشند و قصد طلاق داشته باشند چگونه میتوانند از یکدیگر جدا شوند؟ در مورد این پرسش چند فرض مطرح است قانون آنها را بیان کرده است.

  • نحوه طلاق ایرانی های خارج از کشور که یکی از آنها موقتا در ایران باشد

در فرض اول، اگر زوجین هر دو مقیم خارج باشند اما یکی از آنها موقتا در ایران سکونت داشته باشد، دادگاه محل سکونت فردی که در ایران سکونت دارد، می تواند به پرونده رسیدگی نماید.

  • نحوه طلاق ایرانی های خارج از کشور که هر دو آنها موقتا در ایران باشد

همچنین اگر هر دو آنها موقتا در ایران سکونت داشته باشند می توانند جهت رسیدگی، به دادگاه محل سکونت خویشمرجعه نمایند.

  • نحوه طلاق ایرانی های خارج از کشور که هر دو آنها خارج از کشور باشند

در فرض سوم اگر هیچکدام در ایران سکونت نداشته باشند دادگاه شهرستان تهران صالح به رسیدگی می باشد مگر آنکه زوجین برای اقامه دعوا در محل دیگری توافق کنند. می توانید جهت رسیدگی به پرونده طلاق ایرانی های مقیم خارج با وکیل خوب طلاق توافی در تهران و  در ایران، تماس حاصل فرمایید.

از آنجایی که اگر طلاق در محاکم خارجی اتفاق افتاده باشد باید شرایطی را رعایت کند تا بتوان ان را در ایران ثبت نمود قانون گذار در ماده 15 قانون حمایت خانواده این مورد را پیش بینی کرده است:

(( ایرانیان مقیم خارج از کشور میتوانند دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیتدار محل اقامت خود مطرح کنند. احکام این مراجع یا محاکم در ایران اجرا نمیشود مگر انکه دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر نماید.))

بدین مفهوم که طلاقی که در محاکم خارجی اتفاق افتاده  باید در ایران ثبت شود که سردفتران متصدی ثبت طلاق در دفاتر رسمی کشور و همچنین دفاتر کنسولی خارج از کشور این وظیفه را دارند ولی نمیتوانند طلاق صادر شده در محاکم خارجی را ثبت کنند مگر آنکه دادگاه های داخلی صلاحیت آن دادگاه را احراز نمایند و حکم را تنفیذ کنند . در این صورت میتوان طلاق را در ایران ثبت کرد.

لازم به ذکر است که اگر زوجین مقیم خارج از کشور تشریفات طلاق را به درستی انجام ندهند و توسط دادگاه  ایران تنفیذ نگردد تمام توافقات مالی و غیز مالی وابسته به طلاق ملغی میگردد به این علت که این توافقات همراه طلاق بوده  وقتی طلاق صحیح نباشد توافقات وابسته به ان نیز صحیح نمی باشد و زن و مرد همچنان در علقه زوجیت هم هستند و اگر زن بخواهد به ایران برگردد مرد میتواند وی را ممنوع الخروج کند.

در مورد  طلاق اتباع خارجی که در ایران سکونت دارند در دعاوی خانوادگی (طلاق) دادگاه خانواده  صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد، توصیه ما جهت طلاق ایرانیان خارج از کشور، مشاوره با وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج می باشد. لازم به ذکر است که اگر ازدواج اتباع خارجی در ایران صورت گرفته باشد باید بعد از ثبت طلاق برای ترجمه ان به سفارت کشور متبوع خود در ایران مراجعه نمایند.

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه طلاق در تهران، مشهد و خارج از کشور با این شماره تماس بگیرید : 09150336862

دیدگاهتان را بنویسید