بهترین وکیل مهریه در تهران حرفه ای در امور حقوقی خانواده

بهترین وکیل مهریه در تهران

اکنون باید این اصطلاح قدیمی « مهریه را کی داده و کی گرفته؟» رو فراموش کنید. با نگاه اجمالی به پرونده‌های دادگاه‌های خانواده و حتی یک نظر به افراد دور و بر خود، متوجه می‌شوید که اتفاقا مهریه یکی از مناقشه برانگیزترین مسائل حال حاضر جامعه است. مهریه مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می‌شود و مرد ملزم به پرداخت آن به همسر خود است. با مشاوره توسط متخصصان مجموعه ما و وکیل مهریه در تهران می توانید از حق خود دفاع نمایید. موسسه حقوقی وکیل تهران با مدیریت علی ابراهیمی مهر (بهترین وکیل خانواده در تهران) آماده ارائه بهترین مشاوره در خصوص مطالبه مهریه می باشد.

شماره تلفن وکیل مهریه در تهران : 09120336862

معرفی وکیل مهریه در تهران

در قدیم این‌گونه بوده که مرد با ازدواج مهریه‌ای را که در توانش بوده و بر سر آن با همسر و خانواده ها توافق کرده بوده را به مالکیت زن در می‌آورده است. احتمالا با این نیت که یک پشتوانه‌ی مالی برای زن باشد و جدیت مرد را در امر ازدواج نشان دهد. در دوران گذشته، مهریه معمولا مال عینی مانند خانه و پارچه و مَرکب بوده و باید تهیه می‌شده است.

اما امروزه، در بیشتر ازدواج ها، مهریه صرفا یک عدد است، انگار فرقی نمی‌کند که صد سکه باشد یا هزار سکه. کسی هم سراغی از آن نمی‌گیرد تا زمانی که اختلاف بین زن و شوهر بالا بگیرد. بسیاری از زن‌ها که از حقوقی قانونی خود مانند وکالت در طلاق ( وکیل طلاق توافقی) بهره نگرفته‌اند، مهریه را تنها سلاح خود برای فشار آوردن به مرد و دست یافتن به امتیازات مالی یا حقوقی می دانند و برای همین پرونده‌های زیادی با عنوان مطالبه‌ی مهریه باز می‌شود.

برای تنظیم دادخواست مطالبه مهریه، باید به روش های قانونی آن آشنا باشید از این رو بهتر است قبل از انجام هر کاری با بهترین وکیل مهریه در تهران، با موسسه حقوقی وکیل تهران تماس حاصل فرمایید.

تیم حقوقی وکیل تهران از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده که کارنامه درخشانی در خصوص پرونده های حقوقی خانواده دارند. این تیم تخصصی با مدیریت آقای علی ابراهیمی مهر، بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهند داد.

چنانچه به دلایلی تمایل به حضور در دادگاه و پیگیری مراحل قانونی پرونده مطالبه مهریه را ندارید، می توانید آن را به دست وکیل مهریه در تهران بسپارید. با این کار دیگر نیازی به حضور شما در دادگاه و پیگیری امور نخواهد بود و بدیهی است به دلیل آشنایی وکلا به مراحل پرونده، زودتر به نتیجه خواهید رسید. در ادامه مطلب مراحل و مدارک مورد نیاز برای مطالبه مهریه با کمک وکیل مهریه در تهران می پردازیم.

وکیل مهریه در تهران

مراحل مطالبه مهریه توسط وکیل

  1. شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور خانواده دارید تا مدارک خود را تحویل ایشان دهید. (برای دریافت وقت با دفتر تماس حاصل فرمایید)
  2. پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل باید مدارک خود را تکمیل و با خود همراه داشته باشید.
  3. در این مرحله مدارک تحویل وکیل شده و وکالت به وکیل اعطا می شود.
  4. حضور وکیل در جلسات دادگاه و صدور حکم مبنی بر محکومیت مرد به پرداخت مهریه.

مدارک لازم برای مطالبه مهریه

  1. اصل سند ازدواج
  2. اصل شناسنامه
  3. کپی کارت ملی

در صورت نبود اصل سند ازدواج باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت کنید.

مهریه را چگونه می‌توان مطالبه کرد؟

زن می‌تواند قبل از این که به وظایف خودش در قبال شوهر عمل کند و اصطلاحا به خانه‌ی او برود، از حق حبس استفاده کند. به این معنا که عمل کردن به وظایف زناشوییش را موکول به پرداخت تمام یا بخشی از مهریه کند. در این حالت هر چند زن از شوهر تمکین نمی کند، اما شوهر موظف به پرداخت نفقه یا همان خرجی اوست.اگر زن از این حق خود استفاده نکند و به خانه‌ی شوهر برود و از او تمکین کند دیگر نمی‌تواند به بهانه‌ی حق حبس ترک خانه و زندگی کند ولی حق او بر مهریه برقرار است و هر زمان بخواهد می تواند آن را مطالبه کند.

اصولا زن می‌تواند از دو طریق به مهریه خود برسد. نخست این که به دادگاه خانواده دادخواست مطالبه مهریه تسلیم کند. هر چند به لحاظ قانونی این شکل مطالبه هنوز پا برجاست، اما بسیاری از حوزه‌های قضایی دادخواست مطالبه مهریه را ثبت نمی‌کنند و نخست زن را به پیگیری خواسته‌اش از طریق اداره‌ی ثبت راهنمایی می‌کنند.

عواقب مطالبه‌ی مهریه چیست؟

بنا بر قوانین ایران، مهریه طلب ممتاز است. یعنی بر دیگر دیون شوهر ارجحیت دارد و اگر شوهر بدهی های متعدد عادی داشته باشد، پرداخت مهریه مقدم بر آنان است. مطالبه‌ی مهریه هیچ تبعات منفی‌ای برای زن ندارد. جز این که اگر زن تمام مهریه‌ی خود را مطالبه کند و حکم قطعی بگیرد و هم زمان خواستار جدایی هم باشد، وسیله‌ی دیگری برای وادار کردن شوهر به طلاق توافقی ندارد. بنابراین بسیاری از زن‌ها، تمام مهریه‌ی خود را اجرا نمی‌گذارند، بلکه در هر نوبت بخشی از آن را مطالبه می کنند.

گذشته از مساله‌ی حقوقی، باید در نظر داشت که بسیاری از مردها مطالبه‌ی مهریه را پایان راه زندگی تلقی می‌کنند و این درخواست زن ممکن است منجر به کدورت و تزلزل نهاد خانواده شود.

بهترین وکیل مهریه در تهران

مطالبه‌ ی مهریه از طریق اجرای ثبت

به طور خلاصه این روند به آن معناست که اگر سند ازدواج رسمی برای نکاح تنظیم شده باشد، زن می‌تواند به اداره‌ی اجرای ثبت مراجعه کند و با ارایه‌ی اجراییه از این اداره بخواهد تا مایملک شوهرش اعم از حساب‌های بانکی یا املاک و خودرو و مانند آن را به نفعش توقیف کند.

برای این منظور باید بنا بر سند ازدواج، برای مهریه اجراییه صادر شود. این اجراییه را دفتر خانه ازدواج صادر می‌‌کند که سند ازدواج در آن تنظیم شده است.

مهریه‌ای را می‌توان با این روش مطالبه کرد که این شرایط را داشته باشد مشاوره وکیل مهریه:

  • همان طور که گفته شد مستند به سند رسمی ازدواج باشد. بنابراین در ازدواج‌های که سند غیر رسمی دارند یا ازدواج‌هایی که صیغه‌ی آن‌ها صرفا شفاهی جاری شده باشد، مطالبه‌ی مهریه از این روش ممکن نیست.
  • مهریه معلق یا مشروط به تحقق امری که اتفاق نیفتاده نباشد.
  • مهریه مدت دارد نباشد و در اصطلاح حقوقی دین حال باشد، نه این که پرداخت آن موکول به زمانی باشد که هنوز فرا نرسیده.

البته لازم است بدانیم که ازدواج‌های مرسوم و مهریه‌های رایج معمولا این شرایط را دارند.

پس از آن که سردفتر اجراییه را به اجرای اداره ثبت فرستاد، باید مفاد آن را به وسیله پست به اطلاع شوهر هم برساند. مهلت قانونی برای زوج نسبت به پرداخت مهریه ده روز از تاریخ ابلاغ اجرائیه است.

اگر زوج ظرف این 10 روز نسبت به پرداخت مهریه اقدامی نکرد، زوجه یا وکیل مطالبه مهریه در تهران از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی می‌تواند نسبت به توقیف اموال و مسدود نمودن حسابهای بانکی زوج اقدام نماید. پس از این مرحله اموال جهت قیمت گذاری به کارشناس رسمی ارزیاب اموال ارجاع می‌شود که پس از قیمت گذاری اموال به مزایده و حراج گذاشته می‌شوند تا از محل فروش آنها مهریه زن پرداخت شود.

وکیل مهریه تهران

آیا می‌توان شوهر را به دلیل مهریه ممنوع الخروج کرد؟

زن می‌تواند تقاضای ممنوع‌ الخروج شدن شوهرش به اجرای ثبت تقدیم کند تا از خروج شوهرش از كشور به قصد فرار از پرداخت بدهی (مهریه) جلوگیری شود. بنا به قانون، دولت می‌تواند از صدور گذرنامه و خروج بدهكاران قطعی مالیاتی و اجرای دادگستری و ثبت اسناد و متخلفین از انجام تعهدات سندی طبق ضوابط و مقرراتی كه در آیین‌نامه تعیین شده است، جلوگیری كند. از جمله مردی که به همسرش بابت مهریه بدهکار است.

معرفی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

مهریه تحت هر شرایطی به زن تعلق میگیرد؟

شرایط وصول تعلق گرفتن مهریه به زن شرایط وصول و تعلق گرفتن مهریه به زنمهریه به مالی گفته می شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح به زن خود می پردازد یا مکلف به پرداخت آن در آینده می شود.مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای زن و وسیله‏ای برای تأمین زندگی آینده اوست.در مهریه عند الاستطاعه اگر زن تقاضای مهریه نماید ،این تکلیف بر عهده اوست که ثابت کند مرد از دارایی و اموال کافی جهت پرداخت مهریه برخوردار است و بر عکس مرد در اینجا نیازی ندارد که برای دادگاه دلیل بیاورد که قادر به پرداخت مهریه نمی باشد.

مهریه چگونه اجرا و وصول میشود؟

اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زن برای مطالبه این مهریه باید ثابت کند که مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه دارد و اگر مرد مال و اموال و یا دارایی نداشته باشد زوجه علاوه بر اینکه نمیتواند این مهریه را از مرد بگیرد حکم جلب شوهرش را هم نمیتواند بگیرد.

در بعضی از موارد مرد دارای مال و اموالی میباشد که زن به تنهایی قادر به معرفی و توقیف این اموال نیست بنابراین زن میتواند وکیل مهریه در تهران بگیرد تا وکیل برای اجرای مهریه اقدام کند و به دلیل آشنایی وکیل با قوانین و ادارات مختلف میتوانند سریعا اموال مرد را شناسایی کرده و آنها توقیف کند.

سخن آخر:

پای قانون زمانی به زندگی یک زن و مرد باز می‌شود که محبت و انصاف از آن خانه رفته باشد. معمولا انسان‌ها برای بهتر شدن و متعالی شدن زندگی خود ازدواج می کنند و تا زمانی که مودت بین آن‌ها برقرار است، نیازی به استناد به قانون و رفت و آمد در راهروهای اداره‌ها و دادگاه‌ها نیست. برای جلوگیری از فروپاشی عاطفی یا قانونی خانواده، خوب است زوجین به حقوق و مسولیت‌های متقابل خود در زندگی آگاه باشند و از ابتدا با چشم باز و آگاهی قدم در این راه بگذارند.

در عین حال، اگر خدای نکرده کار به جایی برسد که راهی جز حکومت قانون بر زندگی نباشد، با توجه به این که این مسیر پیچیدگی‌های خود را دارد و شرایط اجرایی آن هم دایما تغییر می‌کند، پیشنهاد بهتر آن است که فرد مطالبه‌گر یک وکیل مهریه در تهران که مجرب بوده برای خود انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید