وکیل دستور تخلیه در تهران-09120336862

وکیل دستور تخلیه در تهران-09120336862

چنانچه زمان قرارداد اجاره ملک به سر آمده باشد و مالک به دلایلی تمایل به تمدید آن نداشته باشد، مستاجر موظف به تخلیه ملک در زمان مشخص می باشد. در صورتیکه مستاجر از تخلیه ملک خودداری کند، موجر می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف دستور تخلیه و یا حکم تخلیه دریافت کند. چنانچه موجر شرایط پیگیری و دریافت دستور تخلیه ملک مسکونی و دستور تخلیه ملک تجاری را نداشته باشد، وکیل وی می تواند این کار را انجام دهد. در این مطلب به معرفی وکیل دستور تخلیه در تهران میپردازیم.

معرفی وکیل دستور تخلیه در تهران

مستاجر در زمان سر رسیدن قرارداد اجاره ملک موظف است که نسبت به تمدید (در صورت تمایل مالک) و یا تخلیه ملک اقدام نماید. و اگر مالک به تمدید قرارداد تمایل نداشته باشد و مستاجر نیز ملک را تصرف کند و از تخلیه آن خودداری کند، به لحاظ قانونی، موجر و یا مالک می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف دستور تخلیه ملک خود را دریافت نماید.

به هنگام صدور دستور تخلیه، دیگر مجالی برای اعتراض و یا درخواست تجدید نظر برای خوانده و یا مستاجر در نظر گرفته نمی شود اما در حکم تخلیه مدت زمان 20 روزه برای اعتراض منظور می گردد. از این رو بهترین راه برای پس گرفتن ملک، دادخواست دستور تخلیه می باشد.

وکلای متخصص، موسسه حقوقی وکیل تهران می توانند بهترین مشاوره را در خصوص تنظیم دادخواست دستور تخلیه فوری ملک مسکونی و تجاری در تهران را به شما ارائه دهند و چناچه مالک شرایط پیگیری این امور را نداشته باشد می تواند با واگذاری امور به دست وکیل دستور تخلیه در تهران، ظرف کمترین زمان حکم تخلیه را دریافت نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره وکیل دستور تخلیه در تهران : 0910336862

شرایط دریافت دستور تخلیه

قرارداد اجاره غیر رسمی (یعنی در دفتر خانه اسناد رسمی تنظیم نشده باشد) حال این قرارداد توسط موجر و مستاجر روی یک برگ کاغذ تنظیم شده باشد یا توسط دفاتر آژانس املاک (بنگاه های املاک) تنظیم شده باشد، در این صورت فرقی نمی کند، اما حتماً باید در انتهای آن علاوه بر موجر و مستاجر دو نفر  شاهد قرارداد هم آن را امضا کرده باشد.

  1. مدت اجاره منقضی شده باشد.
  2. یا در صورت شرط عدم انتقال به غیر اجاره داد باشد.
  3. یا مستاجر از پرداخت بیش از سه ماه مبلغ اجاره، امتناع ورزد.
  4. یا محل مورد اجاره را مورد استفاده (غیر مشروع) کرده باشد و یا به هر علت دیگر…

در صورت وجود شرایط فوق، موجر می تواند درخواست صدور دستور تخلیه ملک را به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک ارائه دهد، تا پس از بررسی این مرجع قضایی دستور تخلیه ملک صادر می شود.

نکته : بهتر است که موجر درخواست “دستور تخلیه” را در عریضه خود بنویسد نه “حکم تخلیه“، چرا که با صدور حکم تخلیه، ۲۰ روز حق تجدید نظر خواهی اعتراض برای مستاجر وجود دارد و پس از طی مدت طولانی، چنانچه حکم به نفع مالک صادر شود پس از آن مالک باید تقاضای صدور اجرائیه کند و در اجراییه باز مهلت ۱۰ روز اعتراض باید طی شود. چنانچه اعتراض به اجرائیه نشود و یا اعتراض شد اما اعتراض او پذیرفته نشود، در این صورت تخلیه ملک انجام می پذیرد.

مزایای گرفتن دستور تخلیه 

  • برای گرفتن دستور تخلیه نیازی به حضور مستاجر و یا متصرف ملک نمی باشد.
  • دریافت دستور تخلیه کم هزینه می باشد.
  • موجر با دریافت دستور تخلیه مجاز به توقیف اجور معوقه و هزینه های شارژ و خسارات میباشد.
  • دادخواست در خصوص دستور تخلیه در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود و به همین دلیل سریع تر انجام می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دستور تخلیه توسط وکیل

  • ارائه مدارک مالکیت همچون سند ملک
  • ارائه مستنداتی همچون اجاره نامه یا عدم پرداخت اجاره
  •  فیش بانکی واریز مبلغ ودیعه به صندوق سپرده دادگستری

چنانچه، پس از صدور دستور تخلیه مستاجر همچنان در ملک حضور داشته باشد و آن را تخلیه نکند، تخلیه ملک با حضور ضابطین دادگستری دستور تخلیه اجرا می گردد و اموال در اختیار امین اموال قرار گرفته و به انبار منتقل میگردد.

چه کسانی حق شکایت در دعوای تخلیه را دارند؟

  • در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستاجر، مباشر، خادم، رعیت، کارگر و هر کس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است میتواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی نماید.
  • در دعوی خلع ید فقط اشخاص ذینفع یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی میتواند طرح دعوی نماید.

نحوه محاسبه هزینه دادرسی خلع ید

هزینه دادرسی دعوی خلع ید، در دعوی اموال غیر منقول، با توجه به ارزش معاملاتی املاک در هر منطقه عمل میشود و اختلاف و یا عدم اختلاف در مالکیت تاثیری ندارد اما دعوی تصرف عدوانی و مزاحمت و ممانعت از حق، هزینه ای ندارد.

رسیدگی در دعوای خلع ید چه امتیازاتی دارد؟

  1. دعوای خلع ید و رفع تصرف عدوانی را می توان بصورت همزمان و یا جدا مطرح کرد.
  2. در دعوی خلع ید وقت تعیین میگردد.
  3. در دعوی تصرف عدوانی خارج از نوبت و ملاک حد عرفی و تصمیم قاضی دادگاه میباشد.
  4. تا زمانیکه قاضی ماهوی در مورد تصرف عدوانی حکم نداده باشد، حکم قاضی معتبر می باشد.
  5. حکمی که در خصوص دعوی رفع تصرف عدوانی صادر شده اعتبار امر مختوم یا قضاوت شده را ندارد بنابراین خواهان یا خوانده میتواند دادخواست خلع ید تقدیم دادگاه نماید ولی بالعکس حکم قاضی ماهوی اعتبار امر مختوم یا قضاوت شده را دارد و خواهان یا خوانده نمیتواند در خصوص همان موضوعی که قبلا مورد حکم واقع شده دعوی تصرف عدوانی را اقامه نماید.

تفاوت دعوای خلع ید با دعوای رفع تصرف عدوانی

  1. در دعوای رفع تصرف عدوانی نیازی به اثبات مالکیت نبوده و اثبات سبق تصرف خواهان کافیست اما در دعوای خلع ید خواهان باید مالکیت خود را ثابت کند.
  2. در دعوای رفع تصرف عدوانی، لحوق تصرفات غیرقانونی خوانده باید ثابت و محرز گردد اما در دعوای خلع ید، اثبات و احراز تصرفات غیرقانونی فعلی خوانده کفایت می کند.

تفاوت تصرف فعلی و تصرف لاحق این است که در صورتی که تصرف فعلی در دعوای خلع ید مسبوق به سبق تصرفات خوانده باشد تاثیری در ارکان و نتیجه این دعوا ندارد اما در دعوای رفع تصرف عدوانی اگر تصرفات فعلی خوانده مسبوق به سبق تصرف باشد، دیگر مفهوم تصرف لاحق بر عمل او صدق نمی کند و  در نتیجه به دلیل عدم تحقق رکن دوم، دعوا اثبات نمیشود.

بهترین راه برای دریافت دستور تخلیه در تهران، مشاوره با وکیل می باشد، وکیل تخلیه ملک در تهران می تواند شما را در تنظیم دادخواست دستور تخلیه ملک در تهران و یا پیگیری اینگونه پرونده ها یاری نماید. از

دیدگاهتان را بنویسید