وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در تهران

زمانیکه سند رسمی برای ملک، املاک و خودرو خود تنظیم نمایید، دولت فقط شخصی را مالک می شناسد که سند رسمی به نامش باشد. ماده 22 قانون اسناد نیز به همین موضوع اشاره دارد. از این رو تنظیم سند رسمی برای پیشگیری از مشکلا حقوقی، بسیار حائز اهمیت می باشد در برخی مواقع حضور یک وکیل برای بررسی سند (جعلی نبودن و استعلام سند) قبل از انتقال ضرورت دارد چنانچه قصد خرید ملک و یا خودرو گران قیمتی دارید حتما قبل از هر کاری با یک وکیل مشورت نمایید و یا حتی انجام کار را بدست وی بسپارید تا با اطمینان خاطر معامله صورت گیرد. در این مطلب همراه شما عزیزان هستیم با معرفی وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در تهران.

شماره وکیل الزام سند رسمی در تهران : 09120336862

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در تهران

گاهی اوقات فروشندگان در معاملات (ملک، خودرو و…) از تنظیم سند رسمی در دفترخانه خودداری می کنند که خریداری به هیچ وجه نباید این را بپذیرد. بعضا دیده شده فروشنده به دلایلی همچون در رهن بانک بودن سند، بازداشت و یا بالا رفتن قیمت ملک، خریدار با وجود دریافت مبلغ توافقی، از تنظیم سند رسمی خودداری و تقاضا وجه بیشتری را کرده و از آنجایی که دولت فقط شخصی که سند با نامش است را مالک رسمی می داند، خریدار برای اینکه انتقال سند بطور رسمی انجام شود مجبور به پرداخت وجه درخواستی فروشنده می شود از این رو بهتر است پس از پرداخت مبلغ توافقی، نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام نمایید.

بطور معمول هنگامی که خریدار و فروشنده قصد انجام معامله ای را دارند، اما به دلایلی مقدمات لازم برای تنظیم سند رسمی فراهم نمی باشد، می بایست قراردادی تحت عنوان مبایعه نامه تنظیم کنند و در آن زمانی را برای تنظیم سند مشخص کنند این توافق‌ها مشمول ماده ۱۰ قانون مدنی است. اگر فروشنده از تعهدات خود سرپیچی کند، خریدار می تواند شکایت خود را با در دست داشتن اصل مبایعه نام، جهت دریافت حکم الزام تنظیم سند از دادگاه، مطرح نماید که گاها حضور یک وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می تواند بسیار موثر باشد. از این رو ما وکلای حرفه ای و مجرب موسسه حقوقی وکیل مزاحمت تلفنی در تهران-09120336862 با مدیریت علی ابراهیمی مهر بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، را به عنوان بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در تهران به شما معرفی می نماییم.

نکته : خریدار قبل از اقامه دعوی باید اطمینان حاصل کند که ملک مورد معامله، در رهن یا بازداشت نباشد، زیرا دادگاه به انتقال ملکی که در رهن دیگری یا بازداشت است، رای نخواهد داد. در این حالت باید فک رهن مورد معامله را نیز از دادگاه بخواهد.

در زمان سررسید تاریخ مشخص شده در قرارداد و یا مبایعه نامه، باید امضای سند انتقال به نام خریدار انجام شود در غیر این صورت پس از شکایت خریدار و صدور رای حکم الزام تنظیم سند از دادگاه، امضای سند انتقال به نام خریدار در دفترخانه رسمی، توسط نماینده دادگاه انجام می شود.

نکته‌: مأمور اجرا صرفا به مندرجات حکم عمل می‌کند و در مورد موضوعات خارج از آن هیچ گونه مسئولیتی ندارد. از این رو بعد از صدور حکم الزام به تنظیم، تسلیم مبیع (ملک فروخته شده) دعوایی جداگانه محسوب می شود و باید جداگانه طرح شکایت و رسیدگی شود.

برای دریافت مشاوره تلفنی و یا دریافت وقت مشاوره حضوری با وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در تهران با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل چیست؟

  1. مدت زمانی که سند رسمی به نام خریدار میشود کمتر می باشد.
  2. نیازی به حضور خریدار در دادگاه و مراحل رسیدگی نخواهد بود.
  3. وکیل میتواند خسارتی را که در قرارداد پیش بینی شده است را سریعا از فروشنده مطالبه کند.
  4. در صورتیکه ملک در رهن باشد وکیل میتواند فک رهن آن را از فروشنده بخواهد.
  5. در صورتیکه فروشنده حاضر به انتقال و تنظیم سند نشد وکیل میتواند با حضور مامور دادگاه برای تنظیم سند رسمی به نام خریدار در محضر اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید