بهترین وکیل جزائی در تهران _ 09120336862

بهترین وکیل جزائی در تهران _ 09120336862

در این مقاله قصد داریم ضمن بیان معنا و مفهوم جزا به معرفی بهترین وکیل جزایی در تهران بپردازیم. بطور خلاصه می توان گفت که منظور از حقوق جزایی همان حقوق کیفری و جنایی می باشد که زیر مجموعه ای از حقوق عمومی می باشد که هر دولتی با توجه به ارزش های آن جامعه از آن حقوق، حمایت به عمل می آورد. حقوق جزایی باعث ایجاد نظم و امنیت در هر جامعه می شود و افراد آن جامعه را مجبور به رعایت آن می کند و اگر شخصی از رعایت آن سرپیچی کند، مجرم شناخته شده و از سوی قانون ماخذه خواهد شد. چنانچه به یک وکیل جزایی در تهران نیاز دارید با موسسه وکیل تهران تماس حاصل فرمایید.

شماره وکیل جزائی در تهران : 09120336862

معرفی بهترین وکیل جزایی در تهران

همانطور که گفته شد، قوانین جزائی صرفا برای تعیین حقوق افراد جامعه نیست بلکه افراد را مجاب می کند تا آن را رعایت کنند تا نظم و امنیت جامعه به خطر نیافتد از این رو حقوق جزائی، حقوق کیفری و جنایی را “حقوق ارزشها” نیز می نامند. از خصوصیات بارز این حقوق، ضمانت اجرای شدید آن است و مجازات آن حقوق جزا را به رشته‌ای سرکوبگر، در مقابل سایر گرایش‌ها تبدیل کرده‌است. همانطور که می دانید این ابزار در اختیار دولت و حاکمیت هر جامعه قرار دارد، از این رو این حقوق را می توان یکی از شاخه های حقوق عمومی دانست. برای درک بهتر این موضوع به مثالی که در ادامه مطلب آورده شده توجه کنید.

به عنوان مثال، جرم قتل را در نظر بگیرید. قاتل علاوه بر از بین بردن یک شخص، هم به خانواده مقتول آسیب رسانده و هم جامعه را دچار ترس و وحشت نموده از این رو حتی اگر خانواده مقتول نیز گذشت و عفو کنند، دولت به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق جزائیی، مجازاتی را برای قاتل در نظر می گیرد.

از آنجایی که پرونده های جزایی از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار می باشند، پیگیری امور آن پرونده و حضور یک وکیل جزایی الزامی می باشد. موسسه حقوقی وکیل تهران که دارای یک گروه حرفه ای متشکل از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران، آماده پذیرفتن پرونده های جزایی و دفاع از آنها می باشند تا عادلانه تری و بهترین نتیجه حاصل شود. بنابراین اگر به دنبال یک وکیل متخصص، وکیل جزایی در تهران هستید با مشاوران کیفری این موسسه تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید با دریافت وقت جهت مشاوره حقوقی حضوری با وکیل جنایی در تهران، راهکارهای حقوقی را دریافت و یا پیگیری پرونده کیفری خود را بدست آنها بسپارید.

مشاوره حقوقی تلفنی

مرکز پاسخگویی حقوقی وکیل تهران، آماده بررسی مسائل و پرونده های جزایی و کیفری بصورت تلفنی و غیر حضوری می باشد. پاسخگویی تلفنی جهت ارزیابی اولیه پرونده و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری می باشد. بررسی دقیق و کامل یک پرونده مستلزم دریافت وقت مشاوره حقوقی حضوری با وکیل کیفری در تهران می باشد.

تفاوت بین شکایت جزائی (کیفری) با حقوقی

شکایت کیفری : پس از مطرح نمودن در داسرا ، شکوائیه خطاب به دادستان نوشته و مشخصات مشتکی‌ عنه (کسی که از او شکایت دارید) را با اسم و مشخصات و آدرس معین کنید و شکایت خود را بنویسید و مدارک و مستندات خود را به شكایت پیوست كنید. یکی از مسائلی که مراجعین دادگستری زیاد با آن مواجه هستند، تفکیک دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی است و برای موفقیت در دادگستری دانستن تفاوت‌های این دو عنوان خیلی موثر است.

  • دعوای کیفری : مربوط به عملی است که برای مرتکب آن، دادگاه مجازات تعیین می‌کند.
  • دعوای حقوقی : دادگاه مجازاتی درنظر نمی‌گیرد و فقط مرتکب عمل رابه دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد.
  • شکایت کیفری : درهرکاغذی می‌توان تنظیم و به مرجع قضایی ارائه کرد.
  • شکایت حقوقی : حتماٌ باید در كاغذ مخصوصی بنام دادخواست نوشته شود تا مورد پذیرش قرار گیرد.

با توجه به مثالی که در قسمت بالا ذکر کردیم، بسیاری از پرونده های شکایت‌های کیفری حتی با پس گرفتن شکایت از طرف شاکی هم بسته نمی شوند (مثل شکایت در مورد رشوه، قتل، زنا و…) اما شکایت‌ حقوقی با پس گرفتن دعوا از طرف شکایت کننده، خاتمه می‌یابند.

شخصی که شکایت کیفری و یا جزائی می کند را شاکی و شخصی که از او شکایت به عمل آمده را متشاکی، مشتکی عنه، مجرم و متهم می گویند. در پرونده های کیفری به موضوع پرونده اتهام گفته می شود در حالیکه در شکایت‌ حقوقی، به شکایت کننده خواهان می‌گویند، به طرف او خوانده گفته می‌شود و به موضوع پرونده هم خواسته می‌گویند.

پس از طرح شکایت کیفری، دادگاه برگه ای را تحت عنوان احضاریه برای اطلاع و دعوت طرف شکایت کیفری (متهم) برای وی ارسال می نماید در حالیکه برای دعوت کردن طرف شکایت حقوقی (خوانده) از ورقه ای بنام اخطاریه استفاده می‌کند.

چه شاکی هستید و چه متهم برای حصول بهترین نتیجه از پرونده های کیفری خود با تیم حرفه ای آقای علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل جزائی در تهران تماس حاصل فرمایید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید