جرم قذف چیست؟ + معرفی وکیل جرم قذف در تهران

جرم قذف چیست؟ + معرفی وکیل جرم قذف در تهران

قذف به معنای نسبت دادن لواط و یا زنا به شخص دیگر می باشد، فرقی نمی کند که آن شخص در حال حاضر زنده است و یا مرده در هر صورت این لفظ و شهادت دروغ در مورد زنا و همچنین ادعای مورد تجاوز و زنا قرار گرفتن جرم محسوب می شود و در شرع و قوانین برای مجرم مجازاتی متناسب با آن در نظر گرفته شده. به زبان ساده تر بگویم اگر شخصی به دیگران تهمت زناکار و متجاوزگر بودن بزند و یا حتی به دروغ ادعا کند که مورد زنا و تجاوز قرار گرفته است، مرتکب جرم قذف شده که باید بطور قانونی مجازات شود. در چنین شرایطی برای اثبات بیگناهی خود بو مجازات مجرم، بهترین کار مشاوره با وکیل حرفه ای و با تجربه می باشد. با ما همراه باشیم در ادامه این مطلب به بیان معنا و مفهوم “جرم قذف” و معرفی وکیل جرم قذف در تهران می پردازیم.

شماره تلفن وکیل قذف در تهران : 09120336862

وکیل قذف در تهران

در ابتدای مقاله بطور خلاصه تعریفی از جرم قذف خدمتتان ارائه نمودیم، که همانطور که می دانید در چنین شرایطی اثبات بی گناهی و همچنین مجازات مجرم برای عوام و مردم عادی کار دشواریست و همچنین از آنجایی که دعوی قذف از حیث حیثیتی بودن گاه محدودیت هایی را برای شاکی جهت حضور در مراجع قضایی و پیگیری پرونده به وجود می آورد، از این رو در چنین شرایطی باید با وکیل حرفه ای و با تجربه در این زمینه مشورت نمود. چنانچه در تهران بزرگ زندگی می کنید برای احقاق حق و دفاع از پرونده های اینچنینی می توانید با آقای علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل قذف در تهران تماس حاصل فرمایید.

وی بهترین وکیل توهین و افترا در تهران می باشد و خوشبختانه تا کنون موفق به دفاع از پرونده های زیاد با مضمون قذف در دادگاه تهران بزرگ بوده است. جهت تعیین وقت مشاوره با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

جرم قذف چیست؟

قانون مجازات اسلامی در ماده ۲۴۵، قذف را نسبت دادن زنا یا لواط (وکیل زنا و لواط در تهران) به اشخاص حقیقی، چه زنده و چه مرده بیان نموده است و آنرا جرمی با مجازات حد ۸۰ ضربه شلاق عنوان کرده است. این جرم، تنها به استفاده از الفاظ رکیک ناموسی درباره افراد ختم نمی شود. بلکه شهادت دروغین درباره زنا یا ادعای مورد تجاوز یا زنا قرار گرفتن زنان در صورتی که خلافواقع باشد، قذف محسوب می شود.

همچنین جرم قذف نه تنها به صورت شفاهی بلکه طبق قانون جدید مجازات اسلامی، با درج مطالبی با شرایط فوق به صورت کتبی یا الکترونیکی نیز فرد محکوم به جرم قذف است. برای مشاوره با وکیل قذف با مشاوران ما در تماس باشید.

مواد قانونی جرم قذف

جرم قذف با شرایط متعددی در قانون بیان شده است. ماده ۲۴۶ قانون مجازات اسلامی، روشن و بدون ابهام بودن قذف را از شرایط تحقق جرم قذف بیان نموده است. همچنین قذف مادر در ماده ۲۴۷ قانون به این صورت بیان شده است که پدری، رابطه حقیقی شرعی خود با فرزندش را انکار کند یا فردی شخص دیگر را به عدم ارتباط شرعی با پدرش متهم نماید.

همچنین نسبت دادن زنا و لواط به بستگان فرد از قبیل پدر، مادر، خواهر، برادر و همسر قذف مربوط شده و در صورتی که مخاطب به سبب این انتساب مورد اذیت قرار گرفته باشد جرم توهین نیز در نظر گرفته می شود. وکیل تهران ماده ۲۵۵ قانون مجازات اسلامی، حد قذف را حق الناس به حساب آورده است که در صورت گذشت مقذوف در هر مرحله، تعقیب و رسیدگی و اعمال مجازات موقوف خواهد شد. البته لازم به ذکر است که گذشت از حد قذف قابل برگشت نیست.

نکات مهم درباره حد قدف

نکته اول این است که انتساب عدم باکرگی پیش از ازدواج به همسر، مصداق جرم توهین است و مجازات آن تا ۷۴ ضربه شلاق یا جزای نقدی می باشد.

همچنین در قذف متقابل که دو نفر همدیگر را چه به صورت یکسان و چه به صورت متفاوت قذف می نمایند، هر یک از طرفین به ۳۱ الی ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶ مجازات می شود.

وکیل دعوی قذف

همانطور که گفته شد دعوی قذف از حیث حیثیتی بودن گاه محدودیت هایی را برای شاکی جهت حضور در مراجع قضایی و پیگیری پرونده به وجود می آورد که می تواند توسط وکیل دعوی قذف، مشکل حل شود. همچنین ذات قذف، سوء نیت طرفین به یکدیگر است. بنابراین در صورت مواجه مستقیم دو طرف دعوا در مراحل قضایی با یکدیگر، ممکن است خطرات جانی دیگری هر یک از طرفین را تهدید کند. لذا این دعوا، به عنوان یکی از دعاوی کیفری باید توسط وکیل پیگیری و به سرانجام برسد.

در صورت نیاز به وکیل دعوی قذف می توانید از مشاوره حقوقی وکیل کیفری مورد اطمینان خود در موسسه حقوقی وکیل تهران از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید