مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی انحصار وراثت توسط وکیل

مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی انحصار وراثت توسط وکیل

هدف از انتشار این مطلب بیان مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی انحصار وراثت توسط وکیل می باشد. بدیهی است که مال و اموال شخص پس از فوت وی در چهارچوبی که قانون مشخص کرده به وراث او تعلق می گیرد. وراث شخص متوفی می تواند اقوام درجه یک، دو و سه باشند. اغلب انتخاب یک وکیل گواهی انحصار وراثت می تواند به روند پرونده را سرعت ببخشد. گواهی انحصار وراثت پس از فوت شخص به منظور تعيين تکليف و رسیدگی به ميراث وی از سوي مرجع قانوني صادر می شود.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی انحصار وراثت توسط وکیل

همانطور که گفته شد بعد از فوت شخص، وراث برای تعیین و تکلیف اموال متوفی توسط وکیل، باید مدارکی همچون استشهادیه محضری، شناسنامه متوفی، عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه وراث، وصیت نامه رسمی شخص فوت شده و گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای متوفیان قبل از سال ۹۵ که تاکنون اقدامی نکرده اند، را به وکیل ارائه دهند.

چنانچه به وکیل ارث در تهران و یا وکیل انحصار وراثت در تهران نیاز دارید، ما وکلای متخصص موسسه حقوقی وکیل تهران را به شما معرفی می نماییم. با سپردن پرونده انحصار وراثت به این تیم حرفه ای با مدیریت علی ابراهیمی مهر، وکیل اخذ گواهی انحصار وراثت در تهران دیگر نیاز به حضور وراث در مراحل قانونی نمیباشد. جهت تعیین وقت مشاوره با وکیل اخذ گواهی انحصار وراثت در تهران با شماره 09120336862 تماس بگیرید.

چنانچه می خواهید خوتان اقدام به دریافت گواهی انحصار وراثت نمایید میبایست تمامی مدارک فوق را به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه دهید و دادخواست صدور گواهی انحصار وراثت کنید. شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی که شما اعلام کنید صالح به صدور گواهی مذکور است.

البته طی بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷ /۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری، مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت برای افرادی که اموال آنها کمتر از 500 میلیون ریال است، کمی متفاوت می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷ /۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری

بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷ /۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری
بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷ ۷ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری

بر اساس بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷ /۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری، چنانچه دارایی شخص متوفی بیشتر از 500 میلیون ریال معادل 50 میلیون تومان باشد، باید گواهی انحصار وراثت نامحدود صادر شود و نیازمند نشر آگهی است. از این رو اگر دارایی شخص متوفی کمتر از 50 میلیون تومان باشد توسط شوراهای حل اختلاف گواهی انحصار وراثت محدود صادر می‌کنند در چنین شرایطی مدت زمان صدور آن به دلیل حذف پروسه نشر آگهی، حدود 3 الی 7 روز کاری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید