وکیل فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک در تهران

وکیل فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک در تهران

بطور کلی می توان گفت که فروش ملک مشاعی بدون اجازه شریک امکان پذیر نمی باشد و چنانچه شخصی این کار را انجام دهند به لحاظ قانونی مجرم شناخته می شود. اما چند روش برای حل این موضوع وجود دارد یک اینکه شرکا با هم به توافق برسند و ملک را به فروش برسانند و هر کدام به اندازه سهم از مبلغ کل دریافت کنند و چنانچه یکی از شرکا قصد فروش دارد و باقی مخالف و ناراضی هستند می توانند سهم وی را به مبلغ عورف خریداری کنند اگر از این راه نیز مشکل حل نشد، شخصی که قصد فروش ملک مشاعی را دارد اما شریکش نه سهم آن را میخرد و نه به فروش کل ملک رضایت می دهد، باید قانونی شکایت خود را مطرح کند. اگر به دنبال وکیل فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک در تهران می باشید با موسسه حقوقی وکیل تهران تماس بگیرید.

شماره تلفن وکیل فروش ملک مشاعی در تهران : 09120336862

وکیل فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک در تهران

منظور از ملک مشاعی، ملکی است که در آن حالت اشاعه وجود داشته باشد یعنی از حیث قانونی سهم شرکاء معلوم و معین است اما از حیث جغرافیا خیر!

به موجب ماده ۵۸۹ قانون مدنی ایران «هر شریک المال می تواند هروقت بخواهد تقاضای تقسیم مال مشترک را بنماید…» از این رو مال مشاع به درخواست یک یا چند شریک قابل تقسیم است اما شیوه های تقسیم متفاوت است که براساس نوع مال از حیث قابلیت تقسیم و یا عدم تقسیم چهار نوع خواهد بود:

اگر شرکا بر سر تقسیم ملک با هم به توافق برسند یعنی زمین را با توجه به سهم شرکا تقسیم کنند و همچنین با هم به توافق برسند که سهم هر یک از آنها در کجای زمین قرار بگیرد، می توانند در اداره ثبت املاک نسبت به تنظیم و صادر سند، اقدام کنند، اما در صورتیکه شرکا به تفاهم نرسند و یا کل ملک قابل تقسیم و یا افراز نمیباشد که در این صورت هر یک از شرکا میتوانند با وجود نارضایتی دیگر مالکین به لحاظ قانونی اقدام نماید و پس از صدور حکم دادگاه ملک خود را بفروش برساند.

ماده ۴ قانون افراز و فروش املاک مشاع مقرر می‌دارد که «ملکی که به موجب تصمیم قطعی غیرقابل افراز تشخیص شود، با تقاضای هر یک از شرکاء و به دستور دادگاه شهرستان فروخته می‌شود». به عبارتی بَنا به تصمیم واحد ثبتی، ملکِ غیرقابل افراز تشخیص داده شود، گواهینامه ای مبنی بر غیر قابل افراز و یا تقسیم بودن ملک به شرکا ملک مشاعی ارائه می شود. در این صورت شریکی که قصد فروش ملک را دارد در صورتیکه سایر شرکا و یا شریک رضایت نمی دهند، می تواند با استناد به گواهینامه مذکور درخواست خود را مبنی بر فروش ملک به دادگاه حقوقی تقدیم مطرح نماید. سپس دادگاه دستور فروش ملک را صادر کرده و به دایره اجرا فرستاده تا مدیر اجرا نیز وفق مقررات قانون اجرای احکام مدنی نسبت به مزایده و فروش مال غیرمنقول اقدام نماید.

در برخی موارد انتخاب یک وکیل مجرب در امور ملک مشاعی می تواند به سرعت روند پرونده و کسب بهترین نتیجه مفید واقع شود، البته که پرونده هایی هستند که پیچیدگی خاصی دارند و بررسی آن باید توسط وکیل انجام شود.

چنانچه به دنبال وکیل فروش ملک مشاع بدون اجازه شریک در تهران هستید ما موسسه حقوقی وکیل تهران را به شما معرفی می نماییم. این موسسه با تکیه بر علم و دانش وکلای متخصص خود بهترین راهکار را در خصوص فروش ملک مشاعی شما ارائه می دهد. برای مشاوره تلفنی و یا هماهنگی برای ملاقات با شماره 09120336862 (علی ابراهیمی مهر-وکیل پایه یک دادگستری تهران) تماس حاصل فرمایید.

 شناسنامه و کارت ملی، قرارداد و یا اصل سند مالکیت مشاعی از جمله مدارک لازم جهت فروش ملک مشاعی توسط وکیل می باشد.

مزایای انتخاب وکیل برای فروش ملک مشاعی

  • مدت زمانی که دستور فروش ملک مشاع گرفته میشود بسیار کمتر میباشد.
  • نیازی به حضور شریکی که قصد فروش ملک مشاع را دارد، در دادگاه نمیباشد.
  • نیازی به حضور شریکی که قصد فروش ملک مشاع را دارد، در اداره ثبت هم نخواهد بود.
  • وکیل میتواند ضمن حضور در اداره ثبت مشخص کند که ملک قابل افراز است یا خیر.
  • بعد از گرفتن دستور فروش ملک مشاع وکیل میتواند سریعا ملک را به فروش برساند.
  • تمامی شرکا که مالک ملک مشاع میباشند میتوانند بدون حضور خود و در صورتیکه توافق کنند یک وکیل بگیرند.

مراحل تنظیم دادخواست فروش ملک مشاعی توسط وکیل

  1. شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور ملکی دارید.(برای دریافت وقت با دفتر تماس حاصل فرمائید)
  2. پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و در صورت لزوم وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.
  3. در این مرحله وکیل مراحل قانونی برای فروش ملک مشاعی را انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید