وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهران

وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهران

تعداد شرکت های نوظهور سرمایه گذاری با سود ثابت امروزه با ایجاد دنیای رمزارزها، بیشتر شده و سودهایی که پیشنهاد می کنند، هر کسی را برای سرمایه گذاری حتی با کمترین سرمایه وسوسه می کند و با پرداخت به موقع سود ها، آنها را به لحاظ روانی مجاب به سرمایه گذاری با پول بیشتر می کنند و بعد به دلایلی و بیان مشکلاتی از پرداخت سود و حتی اصل پول سرمایه گذاری، امتناع می کنند. از این رو پیشنهاد می شود که این مطلب را مطالعه کنید تا از افتادن در دام و تله این شرکت ها مصون بمانید. ما در ادامه این مطلب با بیان قوانین وضع شده در خصوص این شرکت ها شما را با وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهران آشنا می سازیم.

وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت

این روزها شاهد روی کار آمدن شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در سراسر کشور هستیم که با بهانه سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها بصورت روزانه و یا ماهانه سودی ثابت به سرمایه گذاران پرداخت می نمایند برخی از این شرکت ها با توجه به قوانین و چهارچوبی که دولت برای آنها در نظر گرفته بصورت قانونی فعالیت دارند و برخی از آنها نیز بدون مجوز مشغول فعالیت می باشند از اینرو قبل از آنکه سرمایه خود را بدست چنین افرادی بسپارید، از داشتن و مجوز فعالیت و صحت آن اطمینان خاطر حاصل نمایید.

در صورتیکه این شرکت مجوز فعالیت نداشته باشد، و صرفا با یک قرارداد بی پایه و اساس سرمایه افراد را گرفته باشد، در صورتیکه از پرداخت سود تعیین شده امتناع نمایند، شکایت و گرفتن سرمایه بسیار کار سختی خواهد بود. چنانچه در دام این شرکت ها افتاده اید، بهتر است با یک وکیل حرفه ای مشورت نمایید تا بهترین راهکار را به شما پیشنهاد کند.

وکلای متخصص، موسسه حقوقی وکیل تهران می توانند وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهران باشند و شما را در طرح شکایت و حتی پیگیری پرونده و احقاق حق به شما کمک کنند. می توانید برای مشاوره تلفنی و دریافت وقت ملاقات حضوری با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

قوانین مربوط به قرارداد شرکتهای سرمایه گذاری با سود ثابت

ماده ی 546 قانون مدنی، مضاربه را تعریف کرده است: عقدی که به موجب آن یکی از متعاملین، سرمایه {وجه نقد} می دهد {مالک} با قید اینکه طرف دیگر {مضارب} با آن تجارت کرده و در سود آن شریک باشند.

1- طبق ماده ی 116 و 220 قانون تجارت، مالک و مضارب در برابر طلبکاران مسئولیت تضامنی دارند.

2- در مضاربه نمی توان توافق کرد که سود یکی از طرفین ثابت باشد، بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران متخصص در اثبات کلاهبرداری و مجازات آنها بیشتر بدانید مثلا سود ماهیانه 4 درصد یا کمتر یا بیشتر. بنابراین، حتی اگر شخص یا شرکت سرمایه پذیر، بابت سود ماهیانه، چکهایی صادر کند و به سرمایه گذار بدهد و بعدا چکها برگشت بخورند، امکان این هست که سرمایه پذیر، با استناد به ماده ی 548 قانون مدنی، از ایفاء تعهد خود سرباز زند و به عبارتی، دست سرمایه گذار را بگذارد در حنا؛ مگر اینکه منشأ صدور چک مشخص نباشد، یعنی مشخص نباشد.

3- مضارب (سرمایه پذیر و یا شخص) در حکم امین است و ضامن مال مضاربه نمی شود مگر در صورت تعدی و تفریت (ماده 556 قانون مدنی) از این رو اگر شخص و یا شرکت سرمایه پذیر بابت کل مبلغ سرمایه گذاری شخص سرمایه گذار، به فرض، چکی بابت ضمانت پرداخت اصل سرمایه بدهد و مشخص باشد که  آن چک بابت ضمانت استرداد اصل سرمایه است. ولو عبارت (بابت ضمانت) در متن چک قید نشود، می تواند در دادگاه مورد مناقشه و اختلاف و نهایتا تفسیر به ضرر سرمایه گذار واقع شود. یعنی نتواند اصل سرمایه را بگیرد.

نکته: با اینکه این کار بسیار شبیه به کلاهبرداری های دیگر می باشد، دادگاه حقوفی قرار منع تعقیب صادر می کند و دادگاه کیفری نیز حکم کلاهبرداری صادر نمی کند در چنین شرایطی دو حالت وجود دارد :

  • کلاهبردار در داگاه حاضر شده و اعلام ورشکستگی کند، در این حالت دادگاه جهت بررسی و صحت قضیه، قرار کارشناسی صادر می کند.
  • در این حالت با توجه به مواردی که در قسمت فوق اورده شده، دادگاه قرارداد را با قرارداد مضاربه تطبیق دهد و با توجه به مخالفت مواد آن با قوانین امری، نهایت آن را فاقد اعتبار و باطل می داند و حم بر رد دعوی صادر می کند. در چنین شرایطی سرمایه گذار باید با طرح دادخواست مجزا درخواست استرداد وجه و ابطال قرارداد کند.

در هر صورت برای وکلای موسسه حقوقی وکیل تهران با مدیریت علی ابراهیمی مهر، آماده ارائه مشاوره در خصوص کلاهبرداری شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت می باشند. از این رو در صورت نیاز به وکیل برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهرانمی توانید با آنها تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید