وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور با تجربه و حرفه ای

وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور

امروزه شاهد مهاجرت بسیاری از هموطنان به کشور های دیگر هستیم، که ممکن است هر کدام از آنها به نحوی در ایران (به عنوان شاکی و یا مجرم) درگیر پرونده حقوقی و کیفری باشند و به هر دلیلی امکان آمدن به کشور را ندارند و باید در چنین شرایطی با یک وکیل متخصص صحبت کرده و پیگیری پرونده خود را بدست وی بسپارند. چنانچه به دنبال وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور با تجربه و حرفه ای می باشید با مشاوران حقوقی وکیل تهران تماس بگیرید.

شماره تلفن وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور: 09120336862

وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم درحال حاضر تعداد کثیری از هموطنان در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران به زندگی می کنند که هر یک به دلایلی به طور موقت و یا دائمی امکان حضور در خاک ایران را ندارند اما به موجب اصل 34 قانون اساسی که دادخواهی را حق مسلم هر فرد می داند، لذا ایرانیان خارج از کشور نیز دارای حق دادخواهی از محاکم ایران می باشند، که ممکن است این دعاوی  راجع به امور حسبی از قبیل اخذ گواهی حصر وراثت و صدور حکم حجر و غیره باشد و نیز می تواند  موضوع مربوط به امور ترافعی از قبیل خلع ید از املاک ایشان، وصول مطالبات ایرانیان خارج از کشور، شناسایی و تنفیذ و اجرای آراء صادره از محاکم دیگر کشورها و امثالهم باشد.

تیم متخصص و حرفه ای علی ابراهیمی مهر متشکل از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران می باشد و توانایی خاصی در پیگیری تمامی امور حقوقی ایرانیان مقیم و مستقر در خارج از کشور دارند. این مؤسسه با توان بالای علمی وکلای با تجربه ایرانیان مقیم خارج سابقه درخشانی در دادخواهی و احقاق حق ایرانیان خارج از کشور داشته و همراه هموطنان، از ابتدا تا خاتمه  این مسیر خواهد بود.

موضوعاتی حقوقی که نیاز به وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور دارند

در این بخش از مقاله قصد داریم، موضوعات پرونده هایی اشاره کنیم که نیاز به حضور یک وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور دارد. از جمله این موارد به شرح زیر می باشند :

1. اگر یک ایرانی مقیم خارج، در خصوص نکاح و طلاقش موضوعاتی را مطرح کند، می تواند برای حل و فصل آن و احقاق حق خود پیگیری پرونده خود در داخل ایران را به وکلای ایرانی بسپارد. چراکه بر اساس قوانین ایران اگر فردی تبعه ایران باشد ولی دعوایی با موضوع احوال شخصیه در خارج از ایران مطرح کند، طبق قانون ایران باید به آن رسیدگی شود که این موضوع به دلیل عدم حضور شخص در کشور باید به دست یک وکیل سپرده شود.

2. دومین موضوعی که باید برای رفع آن نیاز به وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور، “صلاحیت سرزمینی” می باشد. به عبارتی تمامی کسانیکه (ایرانی ها و اتباع خارجی) در ایران زندگی می کنند باید مطیع قوانین کشور باشند بجز مواردی که قانونی آن را استثنا کرده باشند. این افراد برای امور مربوط به احوال شخصیه می توانند به یک وکیل بین المللی مراجعه نمایند.

3. بدیهی است که تمامی  اموال غیر منقول در ایران از هر جهت تابع قوانین ایران بوده و زمانیکه اتباع خارجه در ایران اموال غیرمنقول تملک کنند و از سوی دیگر فردی می تواند با انتخاب یک وکیل که با قوانین کشوری که فرد تابع آنجاست زودتر و مطمئن تر به مقصود خود برسد.

4. نقل و انتقال اموال غیرمنقول باید با سند رسمی‌صورت بگیرد از این رو اگر ایرانی های مقیم خارج، اموال غیر منقولی در ایران داشته باشند می توانند با واگذاری وکالت به یک وکیل دادگستری از عواقب تعارض قوانین کشوری که در آنجا ساکن است و قوانین ایران که ممکن است در اثر آن به حق خود نرسد، جلوگیری به عمل آورد.

5. بدیهی است که تعهدات ناشی از عقود تابع محل وقوع عقد است و در این مورد چنانچه یک ایرانی مقیم خارج باشد و در ایران قراردادی نوشته باشد و در باب آن قرارداد به مشکلاتی موجه شده باشد می تواند پیگیری و رفع آن را به یک وکیل اسناد تجاری و یا وکیل دعاوی ایرانی خارج از کشور بسپارد.

موضوعاتی کیفری که نیاز به وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور دارند

موضوعاتی در زمینه های کیفری نیز وجود دارند که اگر یکی از طرفین دعاوی در خارج از ایران باشد حضور یک وکیل دعاوی ایرانیان خارج از کشور الزامی می باشد. در ادامه مطلب به شرح چند مورد از آنها می پردازیم.

1. بر اساس قوانین ایران، هرگاه قسمتی از جرم  یا نتیجه آن در قلمرو حاکمیت ایران واقع شود، در حکم جرم واقع شده در جمهوری اسلامی ایران است.

2. چنانچه هر فرد ایرانی و غیر ایرانی که اکنون در خارج از کشور می باشد و مشخص شود که زمانیکه فرد در ایران بوده مرتکب جرایمی همچون جعل مهر و امضا مقامات دولتی، اقدام علیه نظام، امنیت داخلی یا خارجی، جعل آراء مراجع قضایی یا اجرائیه های صادره از این مراجع یا سایر مراجع قانونی و یا استفاده از آنها و جعل اسکناس رایج، اسناد تعهدآور بانکی و… طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می شود و هرگاه رسیدگی به این جرائم در خارج از ایران به صدور حکم محکومیت و اجرای آن منتهی شود، دادگاه ایران در تعیین مجازات های تعزیری، میزان محکومیت اجرا شده را محاسبه می کند.

در چنین شرایطی فقط یک وکیل حرفه ای دعاوی ایرانیان خارج از کشور می تواند به فرد کمک کند، از این رو برای کسب بهترین نتیجه از پرونده هایی با موضوعات مذکور با مشاوران حرفه ای وکیل تهران تماس حاصل فرمایید.

به جرائم مستخدمان دولت اعم از ایرانی یا غیر ایرانی که در رابطه با شغل و وظیفه خود درخارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب شده اند و به جرائم ماموران سیاسی و کنسولی و دیگر وابستگان دولت ایران که از مصونیت سیاسی برخوردارند طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران رسیدگی می شود

سایر موارد 

لازم به ذکر است که اگر فردی با تابعیت ایرانی در خارج از ایران، جرمی مرتکب شود و در حال حاضر در ایران ساکن باشد و یا به ایران اعاده گردد، مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می شود، البته در این موارد شرایطی در نظر گرفته شده است:

1. اگر قانون جمهوری اسلامی، رفتار ارتکابی فرد را جرم شناسایی کند.

2. طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد.

3. چنانچه جرم ارتکابی از جرائم موجب تعزیر باشد، متهم در محل وقوع جرم محاکمه و تبرئه نشده یا در صورت یا در صورت محکومیت، مجازات کلا یا بعضا درباره او اجرا نشده باشد.

برای پرونده های اینچنین نیز نیاز به یک وکیل آشنا به دعاوی ایرانیان مقیم خارج می باشد.

همچنین اگر شخص با تابعیت غیر ایرانی در خارج خاک ایران علیه شخص ایرانی یا علیه کشور ایران مرتکب جرمی شود البته به جز جرائم کیفری که در یالا ذکر شد، و در ایران یافت و یا به ایران اعاده گردد، طبق قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران به جرم او رسیدگی می شود البته در چنین مواقعی نیز شرایطی در نظر گرفته شده، که به شرح زیر می باشد :

1. فرد در جرمی که مرتکب آن شده موجل تعزیر در محل وقوع جرم، محاکمه و تبرئه نشده باشد و یا اگر محکوم شده، مجازات آن بصور کاملا اجرا نشده باشد.

2. جرمی که فرد مرتکب آن شده است باعث تعزیر به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران و قانون محل وقوع جرم باشد.

و اگر شخصی مرتکب جرمی شود که شامل قانون خاص یا عهدنامه ها و مقررات بین المللی در هر کشوری یافت شود در همان کشور محاکمه خواهد شد.

قوانین کلی گرفتن مجوز خروج از کشور

  1. مشمول فاقد غیبت باشد.
  2. دانشجویان و دانش آموزان که به سن 18 سال تمام رسیده اند با گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه، مدارس، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان ها و برگ معافیت تحصیلی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) باشند.
  3. مشمولان دارای برگه اعزام به خدمت بدون غیبت باشند.
  4. فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی که مهلت معرفی آنان به اتمام نرسیده و یا دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت باشند.
  5. دانشجویان فارغ التحصیل که از تاریخ فراغت آنان یک سال سپری نشده، دارای گواهی فراغت از تحصیل و برگ ثبت اتمام تحصیل از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) باشند.
  6. مشمولان فاقد غیبت که دارای برگ ثبت درخواست معافیت کفالت و معافیت پزشکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) می باشند.
  7. مشمولان فاقد غیبت دارای برگ اعزام به خدمت به تاریخ 19 آذر و 19 دی ماه و اول دی ماه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید