وکیل حضانت در تهران – 09120336862

وکیل حضانت در تهران - 09120336862

حضانت به معنای حق یا تکلیف در نگهداری و سرپرستی کودک می باشد و به امور حقوقی خانواده مربوط می شود. حضانت فرزند زمانی مطرح می شود که پدر و مادر قصد طلاق و جدایی داشته باشند. قانونگذار برای حضانت فرزند دختر و پسر چهارچوبی را مشخص کرد است. در این مطلب زمان بیان قوانین حضانت فرزند به معرفی بهترین وکیل حضانت فرزند در تهران می پردازیم.

بهترین وکیل حضانت فرزند در تهران

حضانت فرزندان به معنای تکلیف در نگهداری و سرپرستی کودک می باشد و زمانیکه پدر و مادر قصد طلاق و جدایی داشته باشند باید تکیلف حضانت و سرپرستی فرزندان خود را مشخص کنند. به لحاظ قانونی اگر فرزند پسر باشد حضانتش تا سن 7 سالگی با مادر و تا سن 15 سالگی با پدر بوده و چنانچه فرزند دختر باشد حضانتش تا سن 7 سالگی با مادر و تا سن 9 سالگی با پدر است. دختر بعد از سن 9 سالگی و پدر بعد از سن 15 سالگی از سن حضانت خارج شده و میتوانند به اختیار خود با پدر و یا مادر زندگی کنند. با این وجود در صورت توافق والدین می توانند حضانت فرزندان خود را به یکدیگر واگذار کنند.

گاهی اوقات به لحاظ قانونی حضانت فرزند با پدر و یا مادری است صلاحیت نگهداری آن را ندارند (معتادند، به بیماری شخصیتی، روانی و … مبتلا هستند) که باید در دادگاه اثبات شود که در بیشتر موارد اثبت آن کار ساده ای نبوده و نیاز به یک وکیل متخصص دارد. چنانچه در تهران نیاز به بهترین وکیل حضانت فرزند در تهران دارید، ما وکلای موسسه حقوقی وکیل تهران را به شما معرفی می کنیم. وکلای این موسسه حقوقی از بین بهترین وکلای دادگستری تهران انتخاب شدند و با مدیریت علی ابراهیمی بهترین راهکار را به خانواده ها ارائه می دهند.

شماره تلفن وکیل حضانت در تهران : 09120336862

پاسخ به سوالات متداول درباره حضانت فرزند

1. حضانت فرزندان، در صورت طلاق یا اختلافات زوجین چگونه است؟

جواب: حضانت فرزندان تا هفت سالگی حق و تکلیف مادر است؛ پس از هفت (7) سالگی، حضانت فرزند پسر، تا 15 سالگی (قمری) با پدر خواهد بود و فرزند دختر، تا 9 سالگی (قمری) با پدر خواهد بود. در خصوص حضانت فرزند بالغ کمتر از هجده سال، مستندا به ماده 1210 قانون مدنی و رأی وحدت رویه شماره 30 هیئت عمومی دیوان عالی کشور، مورخ 3/10/1364، با رسیدن طفل به سن بلوغ شرعی که در پسر، پانزده سال تمام قمری و در دختر، نه سال تمام قمری است، با توجه به اینکه موضوع حضانت از موضوعات غیر مالی است، لذا حضانت منتفی بوده و فرد بالغ (پس از بلوغ شرعی) می تواند با هریک از والدین یا اجداد خود که بخواهد زندگی کند. اما این مسئله، مانع از آن نیست که برای فرزندان، بعد از سن بلوغ شرعی، درخواست ملاقات داده شود.

بنابراین، با توجه به ماده 45 قانون حمایت خانواده مصوب 1391، چنانچه مصلحت و غبطه ی کودک یا نوجوان ایجاب کند، صدور حکم ملاقات چنین فرزندی با هر یک از والدین و تهیه ی الزامات آن توسط طرف دیگر بلااشکال است و احراز این امر با دادگاه است.

نکته: طبق ماده ی 45 قانون حمایت خانواده، رعایت غبطه و مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیه ی تصمیمات دادگاهها و مقامات اجرایی الزامی است، بنابراین، دادگاه می تواند با رعایت ماده ی فوق، بعد از سن هفت سالگی، حضانت را همچنان به عهده ی مادر بگذارد.

2. آیا زن می تواند حضانت را به شوهر واگذار کند؟

جواب: اگر شوهر بپذیرد، بله؛ در غیر این صورت، با توجه به اینکه حضانت هم حق است و هم تکلیف، لذا زن نمی تواند حضانت را رد کند. البته بدیهی است که مخارج آن به عهده ی مرد است.

دیدگاهتان را بنویسید