معرفی وکیل کیفری خوب در تهران

معرفی وکیل کیفری خوب در تهران

بطور خلاصه می توان گفته قتل، کلاهبرداری، تهدید و توهین، خیانت در امانت، ضرب و جرح، آدم ربایی و سایر جرایم از این قبیل جز جرایم کیفری می باشند که حتی اگر شاکی خصوصی پرونده گذشت کند و متهم را ببخشد، دولت به دلیل بر هم زدن نظم جامعه و ایجاد رعب و وحشت و همچنین زیر پا گذاشتن قوانین، مجازاتی را برای متهم در نظر می گیرد. بطور کلی به وکلایی که از چنین پرونده هایی دفاع می کنند، وکیل کیفری می نامند. چنانچه به دنبال وکیل خوب کیفری در تهران هستید، ما بهترین وکلای کیفری موسسه حقوقی وکیل تهران را به شما پیشنهاد می کنیم.

شماره بهترین وکیل کیفری در تهران : 09120336862

معرفی بهترین وکیل کیفری در تهران

حضور وکیل متخصص و مجرب بخصوص در پرونده های کیفری، یک نقطه‌ی امیدواری برای داشتن جامعه ای سالم است. یک وکیل در محکمه، با استفاده از سواد حقوقی خود تلاش می‌کند تا زاویه‌ی پنهانی پیش روی قاضی و احتمالا هیات منصفه باقی نماند و آن‌ها با توجه به دفاعیات روشنگر او رای خود را صادر کنند.

وکلا، مرجع بسیار مهمی برای حل و فصل دعاوی پیش از مطرح شدن در محاکم هستند. یک وکیل با نگاهی به اوضاع و احوال پرونده‌هایی که احتیاج به تحقیق گسترده ندارد، می تواند نتیجه‌ی رسیدگی به بسیاری از آن‌ها را پیش بینی کند و با توضیح مسایل حقوقی برای موکل و طرف پرونده کمک کند تا آن‌ها بدون حضور در دادگاه با یکدیگر سازش کنند و با این کار از تلف شدن وقت و هزینه‌ی مردم جلوگیری کند.

علی ابراهیمی مهر، وکیل پایه یک دادگستری تهران، با گردآوری بهترین وکلای کیفری تهران، در سعی و تلاشند که بهترین راهکار را برای کسب بهترین و عادلانه ترین رای دادگاه، ارائه دهند و با سابقه و تجربه زیادی که در دفاع انواع پرونده های کیفری دارند می توانید با اطمینان خاطر کار را به آنها بسپارید. برای هماهنگی و دریافت وقت مشاوره با بهترین وکیل کیفری در تهران با شماره 09120336862 تماس بگیرید.

در قوانین فعلی ایران وکالت تخصصی پذیرفته نشده است و وکلای دادگستری می‌توانند بدون محدودیت در هر پرونده‌ای از موکل خود دفاع کنند اما علم حقوق آن قدر گسترده است و قوانین آن قدر گسترده، که معمولا وکلا تمرکز کاری خود را بر یک رشته می‌گذارند و و به مرور زمان در همان رشته صاحب تخصص عالی می‌شوند و در آن به شهرت می رسند.

به عنوان مثال آوازه یک وکیل در امور کیفری بلند میپیچد و دیگری مشهور می‌شود که وکیل خانواده خوبی است و آن یکی متخصص امور حقوقی یا قراردادهای بین‌المللی می‌شود. این افراد در این رشته ها مطالعات منظم و به روزتری دارند، به آیین دادرسی آن رشته مسلطند و به چم و خم دادگاه های آن آشنایند. قبل از این که به ویژگی های یک وکیل کیفری در تهران خوب بپردازیم، خوب است خلاصه‌ای از حقوق کیفری ارایه شود.

تاریخچه وکالت

فن وکالت عمری به درازای تاریخ بشری دارد و شاید قدیمی‌ترین اثر مکتوب مرتبط با وکالت را گل نبشته‌ای به جا مانده از تمدن سومری دانست که شرح حال یک دادگاه قتل است و در آن شرح داده شده است که دو وکیل از یک متهم به قتل دفاع می کنند و البته موفق می‌شوند او را از اتهام وارده تبرئه کنند. هم‌چنین گزارش های مستندی از وجود وکیل مدافع در تمدن‌های ساسانی، رم و یونان هم وجود دارد. پس بر خلاف آن چیزی که بسیاری ممکن است تصور کنند، وکالت امری متعلق به دنیای مدرن نیست بلکه ریشه در تمدن های باستانی دارد.

هر چند تمدن‌های شرقی و به ویژه قوانین اسلام، اصول بسیار نوی را در قضاوت ارایه کردند اما از جایی از تاریخ، توسعه شکلی حقوق و دادرسی،بیشتر در تمدن‌های مغرب زمین متمرکز شد و این کشورها از صدها سال پیش قوانین مشخصی درباره‌ی وکالت و شرایط آن و نحوه‌ی حضور آن‌ها در دادگاه داشته‌اند.

با تولد دادگستری نوین در ایران، حرفه وکالت هم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و نهایتا با استقلال کانون وکلا از دادگستری، در قامت یک نهاد مدنی و یکی از پایه های تحقق عدالت در ساختار حقوقی ایران قدم گذاشت. با مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری در تهران می توانید مشکلات حقوقی و کیفری خود را برطرف نمایید

وکیل کیفری در تهران

 

حقوق کیفری چیست؟

حقوق جزا یا کیفری شاخه‌ای از حقوق عمومی است. مونتسکیو حقوق عمومی را مناسبات میان حاکمان و حکومت شوندگان می‌دانست اما این تعریف جامعی برای این رشته از حقوق نیست و بهتر است گفته شود که حقوق عمومی مجموعه‌ی قواعد حاکم بر دولت و مناسبات دولت و سازمان‌های وابسته‌ی آن با مردم است، البته در جایی که این سازمان‌ها در مقام اِعمال حق حق حاکمیت باشند. حقوق کیفری زیر مجموعه‌ی این حقوق قرار دارد و به انواع جرائم و چگونگی مجازات‌های آن‌ها می پردازد. از زیر مجموعه‌های حقوق کیفری می‌توان به این شاخه‌ها اشاره کرد:

  • حقوق کیفری عمومی : که به قواعد کلی و مشترک همه جرایم و مجازات‌ها را بدون بررسی جرمی خاص، می‌پردازد. مثلا تعریف جرم و انواع مجازات‌ها.
  • حقوق کیفری اختصاصی: در این بخش به ویژگی های اختصاصی هر جرم در قانون و جرائم و مجازات های ان پرداخته می‌شود و معمولا به جرایم علیه اشخاص مثل قتل، آدم ربایی. جرایم علیه اموال مانند کلاهبرداری، سرقت و خیانت در امانت و جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی مانند جاسوسی.
  • آیین دادرسی کیفری: این بخش از حقوق کیفری بررسی مقررات و نحوه‌ی رسیدگی به جرایم و شکایت های کیفری در دادگاه‌ها و دادسراها است و نحوه‌ی عمل ضابطان قضایی در مواجهه با جرایم را شرح می‌دهد.
  • کیفر شناسی: این علم بررسی و تشریح چگونگی اجرای مجازات‌ هاست، مثلا نحوه‌ی نگه داری زندانیان، اعطای آزادی مشروط، پیش بینی اقدامات تامینی متناسب با شخصیت بزهکار.
  • حقوق بین الملل کیفری: این دسته از علم حقوق اختصاص دارد به قواعد حقوقی حاکم بر جرایم ناقض حقوق بین‌الملل.

وکیل کیفری

جرم شناسی، رشته‌ای است که دانشمندان حقوق، روان‌شناسی، زیست شناسی و علوم اجتماعی به آن می‌پردازند و زیر مجموعه‌ی علوم جزایی قرار می گیرد و به بررسی طبیعت، وسعت، علت و مهار رفتار مجرمانه در افراد و جامعه و نهادهای مرتبط با آن ببرسی می‌شد و در سیاست های کیفری نمود پیدا می‌کند. این رشته جزو حقوق جزایی یا کیفری نیست اما به دلیل نزدیکی به این بخش از علم حقوق به آن اشاره شد.

کار وکیل کیفری چیست؟

جرایم کیفری بخش زیادی از پرونده‌های دادگستری را شامل می‌شود. در هر جامعه‌ای هر چند سالم و متعالی جرایم اتفاق می افتد و افراد بزهکار وجود دارند و این امری اجتناب ناپذیر است. کشورها با سیاست‌های مختلف سعی می‌کنند هزینه‌ی ارتکاب جرم را بالا ببرند و با مجازات فرد خاطی هم او را به کیفر اعمالش برسانند و هم این پیام را به دیگر افراد جامعه برسانند که مجرم بی مجازات نخواهد ماند و مجازات‌ها روز به روز برای او سنگین‌تر خواهد شد.

بنابراین افرادی که در مظان اتهام قرار دارند یا به وسیله‌ی دادستان یا به وسیله شاکی خصوصی به دادگاه کشانده می‌شوند تا جوابگوی اتهامات و جرم‌های مرتکب شده خود باشند. وکیل کیفری کسی است که از این افراد در برابر اتهامات وارده دفاع می‌کند یا این که از طرف شاکی در محاکم کیفری پیگیر محکوم کردن متهم است. در ایران کسانی را وکیل کیفری می‌دانند که بیشتر وقت خود را به پرونده‌های محاکم جزایی اختصاص داده باشند و در این رشته صاحب مطالعه و تبحر باشند. برای کسی که پایش به دادسرا یا دادگاه‌های کیفری باز می‌شود، وجود یک وکیل مدافع حاذق تضمینی خوب و یک پنجره رو به روشنایی است تا مطمین شود که از همه‌ی حقوق قانونی خود برخوردار می‌شود و حقی از او زایل نخواهد شد.

باید توجه کرد که حق دفاع برای همه‌ی افراد باید تامین شود. نه تنها متهمان بی‌گناه، که حتی یک جنایتکار، باید حق دفاع داشته باشد تا مجازاتی بیش از آن چه مستحق آن است بر او تحمیل نشده و از حقوقی که قانونگذار در بازجویی، بازپرسی، دادگاه و در مدت زمان تحمل کیفر برای او قرار داده، برخوردار شود. یک وکیل کیفری حاذق به کمک دستگاه عدالت می‌آید تا حقوق موکلش بر زمین نماند.

جهت حصول بهترین نتیجه از پرونده های کیفری، حضور یک وکیل کیفری خوب الزامیست چراکه اغلب این نوع پرونده ها پیچیده بوده و  عوام با مواد و قوانین کیفری آشنایی ندارند. از این رو ما به شما بهترین وکیل کیفری تهران را پیشنهاد می کنیم.

نحوه ثبت شکایت کیفری

بسیاری از مردم و وکلا ترجیح می‌دهند حتی مسایل حقوقی خود را با طرح دعوای کیفری پیگیری کنند. اولا به دلیل آن‌که از امکانات این دسته از شکایات مانند حکم جلب استفاده کنند و طرف خود را در مضیقه قرار دهند، دوم این که هزینه‌ی این دعاوی کم‌تر است و در آخر این که معمولا رسیدگی به آن‌ها نسبت به دعاوی حقوقی سرعت بیشتری دارد. علاوه بر این‌، بسیاری پرونده‌ها هم علی الاصول باید از مجاری دادرسی کیفری پیگیری شوند.

برای طرح دعوای کیفری، شاکی یا وکیل کیفری وی او باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت‌نامه را تنظیم کند. کارشناسان این دفتر متن آن را بررسی و در صورتی که بدون ایراد حقوقی تشخیص دهند آن را در سامانه دادگستری ثبت می‌کنند.

پس از آن، شکایت به یکی از شعب دادسرای صالح ارجاع می‌شود. معمولا دادسرا پرونده را برای تحقیق بیشتر به کلانتری محل وقوع جرم ارجاع می‌دهد (نقش کلانتری در دعاوی کیفری) هر چند در این باره الزامی ندارد. پس از اتمام تحقیقات، اگر دادسرا جرم را محرز بداند با صدور قرار مجرمیت آن را به دادگاه کیفری ارجاع می‌دهد و اگر نظر دادسرا بر بی‌گناهی متهم بود، قرار منع تعقیب صادر می‌کند. البته این قرار قابل اعتراض است، اعتراض شاکی به قرار منع تعقیب به دادگاه کیفری که صلاحیت رسیدگی به اتهام را دارد ارسال خواهد شد و این دادگاه به اعتراض رسیدگی خواهد کرد. اما این اعتراض باید در همان شعبه رسیدگی کننده در دادسرا ثبت شود.

بهترین وکیل کیفری

شکایت نامه باید حاوی این مطالب باشد که یک وکیل کیفری خوب در تهران می‌تواند در تنظیم آن کمک کند:

  1.  مشخصات و آدرس خود (شاکی).
  2. مشخصات مرتكب یا مرتكبین جرم (مشتكی عنه ) «در صورت امكان» و اعلام نشانی آنها.
  3. محل وقوع جرم.
  4. شرح عمل مجرمانه مورد ادعا و چگونگی و تاریخ وقوع آن.
  5. دلایل ارتكاب جرم و درصورت وجود شهود،نشانی آن‌ها.
  6. میزان خسارت وضرر و زیان وارده، در صورت ورود خسارت و امكان تعیین آن . در شكواییه مطروحه، شاكی شکایتش را بیان و از مقامات قضایی می‌خواهد كه به آن رسیدگی کنند.

باید توجه داشت که بسیاری از پرونده‌های کیفری مطرح شده از طرف شاکی خصوصی، با گذشت وی مختومه نخواهند شد و پرونده از لحاظ جنبه‌ی عمومی جرم، پیگیری می‌شود. درشکایت های کیفری، به شکایت کننده شاکی و به طرف او مشتکی عنه و یا متهم گفته می‌شود. برای دعوت کردن طرف شکایت کیفری (متهم) به دادگاه برگه ای بنام احضاریه برای او فرستاده می‌شود. اگر متهم (مشتکی عنه)به احضاریه توجه نکند و در وقت تعیین شده خود را به مرجع قضایی معرفی نکند یا مکان او نامعلوم باشد،برای او حکم جلب صادر و در صورت مشاهده ماموران انتظامی او را جلب و به دادگستری می‌برند.

سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر از شایع‌ترین اتهامات مطرح شده در دادگستری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید