مزایای دریافت مهریه توسط وکیل

مزایای دریافت مهریه توسط وکیل

مرد به هنگام عقد نکاح اسلامی موظف به پرداخت مال به زن و همسر خود می باشد که به آن مهریه گفته می شود و معمولا نوع و مقدار مال را خانواده دختر مشخص می کنند و در نهایت با توافق طرفین قطعی می شود. مهریه در شرع و قانون اسلامی عندالمطالبه و عند الاستطاعه می باشد و مرد موظف به پرداخت آن می باشد، اما با این وجود در برخی موارد مرد از پرداخت مهریه سر باز می زند و نیاز است که زن از طرق قانونی نسبت به دریافت حق خود اقدام نماید. در این مطلب به بیان مزایای دریافت مهریه توسط وکیل می پردازیم.

مزایای دریافت مهریه توسط وکیل

مهریه را می‏توان به عنوان یک پشتوانه مالی برای زن دانست مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای زن و وسیله ‏ای برای تأمین زندگی آینده اوست. مهریه در شرع و قانون عند المطالبه و یا عند الاستطاعه می باشد.

عندالمطالبه یعنی به محض مطالبه زن، مرد موظف به پرداخت مهریه می شود و عند الاستطاعه یعنی اگر زن تقاضای مهریه نماید، این تکلیف بر عهده اوست که ثابت کند مرد از دارایی و اموال کافی جهت پرداخت مهریه برخوردار است و بر عکس مرد در اینجا نیازی ندارد که برای دادگاه دلیل بیاورد که قادر به پرداخت مهریه نمی باشد.

در هر صورت اگر مرد از پرداخت مهریه عندالمطالبه و چه عند الاستطاعه سر پیچی کند کمی کار سخت می شود و نیاز است تا زن از طرق قانونی برای دریافت مهریه اقدام کند که در بیشتر مواقع نیاز به مشورت با یک وکیل متخصص می باشد. از مزایای دریافت مهریه توسط وکیل می توان به نرفتن در دادگاه ها و سهولت انجام امور پرونده می باشد چراکه وکلا به مراحل قاونی این نوع پرونده ها آشنایی داشته و همین به روند پرونده سرعت میبخشد.

چنانچه به وکیل مهریه در تهران نیاز دارید، با مشاوران حرفه ای و باتجریه موسسه حقوقی وکیل تهران تماس بگیرید. تیم حرفه ای علی ابراهیمی مهر، بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، از بهترین وکلا پرونده های حقوقی و کیفری انتخاب شدند و بهتری راهکار ها را به موکلان خود ارائه می دهند. جهت هماهنگی و تعیین وقت ملاقات با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

مطالبه مهریه اگر توسط وکیل انجام شود چه مزایایی دارد؟

بدیهی است که به دلیل آشنایی وکلا با انواع پرونده ها در زمینه خانواده، مطالبه مهریه توسط وکیل مزایایی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. مدت زمان مطالبه مهریه کمتر می باشد.
  2. نیازی به حضور زن در دادگاه نخواهد بود.
  3. در صورت شناسایی اموال وکیل میتواند سریعا آن را توقیف کند.
  4. در صورتیکه مرد مهریه را پرداخت نکرد وکیل میتواند حکم جلب او را بگیرد.
  5. برای جلب کردن مرد نیازی به حضور زن نخواهد بود.

مراحل طرح دریافت مهریه توسط وکیل

جهت وصول مهریه از طریق دادگاه زوجه یا وکیلش در ابتدا با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی (زوجه)، سند ازدواج و در صورت امکان کپی شناسنامه و کارت ملی زوج، به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه و پس از تنظیم دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی (دعوی از جمله دعاوی مالی است و مستلزم پرداخت هزینه دادرسی مطابق با دعاوی مالی می باشد) و هزینه های مربوط به دفاتر، دادخواست شما ثبت و به مرجع صلاحیت دار قضائی ( دادگاه خانواده ) ارسال می گردد. لازم به ذکر است اگر قصد توقیف اموال زوج را دارید این مطلب را اعلام نمائید تا عنوان تامین خواسته نیز در ستون خواسته دادخواست قید گردد.

پس از چند روز و پس از وصول پرونده به دادگاه، از شعبه مربوطه برای شما پیامک ارسال و سپس به همراه شماره پرونده به شعبه مربوطه مراجعه می نمائید و از مدیر دفتر می خواهید که پرونده را بررسی نماید و در صورت نقص اقدام به رفع نقص نموده و در صورت قصد اقدام جهت توقیف اموال، پرونده اجرایی برای شما تشکیل و با معرفی دقیق مال یا اموال زوج، از دادگاه درخواست توقیف مال معرفی شده را می نمائید.

پرونده در اولین فرصت به نظر رئیس شعبه رسیده و در صورت صلاحدید و قرار نداشتن مال در مستثنیات دین ( به تشخیص رئیس شعبه ) قرار تامین خواسته بدون پرداخت خسارت احتمالی ، صادر می گردد. ( در صورت معرفی مال غیر منقول الزاماً  پلاک ثبتی ملک را باید به دادگاه اعلام نمائید ). پس از تکمیل پرونده، منشی دادگاه در همان روز یا در روز دیگر اقدام به تعیین وقت نموده.

دیدگاهتان را بنویسید