وکیل برای دادخواست الزام به اخذ پایان کار در تهران – 09120336862

پس از به پایان رسیدن عملیات ساختمانی، باید نسبت به دریافت پایان کار اقدام شود، چنانچه ساختمان مطابق با نقشه تایید شده شهرداری ساخته و خلافی و بدهی نداشته باشد، شهرداری و یا سازمان متولی، مدرکی تحت عنوان پایان کار به مالک ارائه می دهد. این مدرک بیسار حائزه اهمیت بوده و کاربری ساختمان در آن مشخص شده است. چنانچه برای دریافت آن با مشکلاتی مواجه شدید می توانید از وکیل برای تنظیم دادخواست الزام به اخذ پایان کار، کمک بگیرید. ما در این مطلب ضمن بیان راهکار به معرفی وکیل الزام به اخذ پایان کار در تهران می پردازیم.

وکیل الزام به اخذ پایان کار در تهران

برگه پایان کار، مدرکی بسیار مهم برای یک پروژه ساختمان محسوب می شود که در آن کاربری ساختمان مشخص شده است. این مدرک پس از به اتمام رسیدن پروژه ساختمانی و بازدید کارشناس، از سوی شهرداری به مالک ارائه می شود. به عبارت دیگر گواهی پایانکار سندی است که پس از اتمام کلیه عملیات ساختمانی براساس تقاضای مالک یا وکیل قانونی آن توسط شهرداری و با توجه به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می گردد. گواهی پایانکار باید به تائید کلیه ناظران ساختمانی رسیده که پس از صدور شناسنامه فنی و ملکی توسط سازمان نظام مهندسی در شهرداری صادر می گردد.

جهت اخذ پایان کار باید مواردی همچون نصب پلکان، وسائل آتش نشانی، استحکام بنا برحسب ملاحظه و آزمایشات انجام شده باشد در  غیر این صورت سازنده مجاز به انتقال رسمی سند از طریق محاضر و دفاتر رسمی امکان پذیر نخواهد بود و همچنین موظف به پرداخت جریمه ساخت و ساز غیر متعارف و یا تخریب نیز می باشد.

معمولا دریافت گواهی پایان کار بر عهده سازنده می باشد و چنانچه سازنده گواهی را دریافت نکند مالک می تواند به دادگاه حقوقی مراجعه و دادخواست الزام سازنده به اخذ پایان کار را تقدیم نماید و یا از وکیل جهت تنظیم دادخواست الزام به اخذ پایان کار درخواست مشاوره کنید.

چنانچه در تهران به دنبال وکیل برای دادخواست الزام به اخذ پایان کار در تهران هستید، ما گروه مشاوره حقوقی وکیل تهران را به شما معرفی می نماییم. وکلای این موسسه داراری سابقه درخشانی در انواع پرونده های حقوقی و کیفری می باشند. برای مشاوره تلفنی و تنظیم وقت مشاوره با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

بدیهی است زمانیکه پیگیری پرونده اخد گواهی پایان کار یک عملیات ساختمانی را به دست وکیل متخصص بسپارید:

  • مدت زمانی که فرد ملزم به گرفتن گواهی پایان کار میشود کمتر میباشد.
  • نیازی به حضور خریدار در دادگاه و مراحل رسیدگی نخواهد بود.
  • وکیل میتواند خسارتی را که در قرارداد پیش بینی شده است را سریعا از فروشنده مطالبه کند.
  • در صورتیکه ملک در رهن باشد وکیل میتواند فک رهن آن را از فروشنده بخواهد.
  • در صورتیکه فروشنده حاضر به گرفتن گواهی پایان کار نشود وکیل خریدار میتواند او را ملزم و در نتیجه خسارت وارده را مطالبه کند.

چنانچه به وکیل افراز و تفکیک و وکیل فروش ملک مشاع در تهران نیاز دارید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

آیا بدون گواهی پایان کار، میتوان صورتمجلس تفکیکی را گرفت؟

صورتمجلس تفکیکی با استفاده از گواهی پایان کار ساختمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک تهیه میشود یعنی بدون گواهی پایان کار، نمی میتوان صورتمجلس تفکیکی را دریافت کرد. این صورتجلسه صرفا به تعریف حدود اربعه واحدهای مستقل و ذکر مساحت آنها و شماره گذاری آنها می پردازد بی آنکه به مالکیت خصوصی واحدها بپردازد.

بدیهی است اگر کل ملک قبل از تفکیک متعلق به یک فرد بوده کل قطعات نیز متعلق به او خواهد بود و اگر ملک دارای چند مالک مشاعی بوده مثلا سه مالک هر یک با قدر السهم دو دانگ از ششدانگ. در اینصورت کل واحدها و قطعات تفکیک شده یک به یک با قدرالسهم دو دانگ متعلق هر سه مالک خواهد بود. هیچیک از مالکین واحد مستقل و ششدانگ نخواهند داشت مادامیکه سند تقسیم نامه در دفترخانه و به رضایت مالکین تنظیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید