وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران – 09120336862

وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران

منظور از ملک مشاع، ملکی است که چند نفر مالک آن می باشند بدون آنکه سهم هر کدام از آنها به تفکیک مشخص باشد یعنی نمی توان سهم اختصاصی برای مالکین در نظر گرفت از این رو جزء جزءِ مال مشاع در تملک مالکین آن می باشد. گاهی اوقات تقسیم ملک با توافق شرکا به پایان می رسد اما گاهی بصورت قانونی و با شکایت این کار انجام می شود. گاهی اوقات نیز به دلایلی ملک غیر قابل افراز و تقسیم بوده و باید تصمیمات دیگری در خصوص آن اتخاذ شود. در این مطلب از سایت وکیل تهران به بیان قوانین و مواد فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز و معرفی وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران می پردازیم.

بهترین وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران

ما وکلای موسسه حقوقی وکیل تهران با مدیریت علی ابراهیمی مهر، را به عنوان وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران به شما معرفی می نماییم. چنانچه پیگیری پرونده های فروش ملک غیر قابل افراز را به دست وکیل حرفه ای بسپارید مدت زمانی که دستور فروش ملک مشاع گرفته میشود بسیار کمتر خواهد شد و همچنین نیازی به حضور مالکین ملک مشاع را دارد، در دادگاه نمیباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره حضوری وکیل فروش ملک مشاعی غیر قابل افراز در تهران با شماره 09120336862 تماس حاصل فرمایید.

طبق ماده ۴ قانون افراز و فروش املاك مشاعی: «ملكي كه به موجب تصميم قطعي غير قابل افراز تشخيص شود، با تقاضاي هر يك از شركاء و به دستور دادگاه شهرستان فروخته مي شود ». یعنی فروش ملک غیر قابل افراز به درخواست یکی از شرکا توسط دادگاه به مزایده گذاشته می شود و بدست وکیل به فروش نمی رسد و شما می توانید وکیلی برای پیگیری امور جهت دریافت دستور فروش از دادگاه انتخاب کنید. چنانچه به وکیل فروش ملک مشاعی بدون اجازه شریک در تهران نیاز دارید با مشاورین وکیل تهران تماس بگیرید.

دلیل غیر قابل افراز بودن ملک چیست؟

افراز به معنای تقسیم نمودن و یا جدا کردن ملک مشاع بین شرکا و مالکین می باشد و به عبارت دیگر به تقسیم مال غیرمنقول مشاع بین شرکا به نسبت سهم آنها، افراز و تقسیم می گویند. تقسیم کردن ملک هایی که بین چند نفر به صورت مشترک و مشاع می باشد گاهی اوقات با توافق افراد انجام میشود و گاهی اوقات به صورت قانونی و زور انجام خواهد شد.

هریک از شرکا، هر وقت که بخواهد خواستار افراز و تقسیم ملک مشاعی شود بجز مواردی که به لحاظ قانونی ملک غیر قابل افراز باشد. ملک ممکن است به دلایلی که در ادامه بیان می کنیم، غیر قابل افراز و تقسیم باشد :

  • ممکن است افراز و تقسیم ملکی به لحاظ قانونی، قابل انجام نباشد. به عنوان مثال به لحاظ قانونی زمین کشاورزی، زمین ها ملی شده و یا اراضی موقوفه قابل خرد کردن و افراز نمی باشند.
  • و یا امکان دارد ملک به دلیل صدور سند مالکیت معارض ملک مشاع، ملک تا زمان رفع تعارض، ملک غیر قابل افراز و تقسیم باشد.
  • در برخی موارد نیز ممکن است تقسیم مال مشاع برای یک یا چند شریک ایجاد ضرر کند که به موجب ماده 591 قانون مدنی امکان تقسیم وجود نخواهد داشت مگر به تراضی.
  • در شرایطی که افراز و تقسیم ملک باعث از بین رفتن ارزش و یا ماهیت ملک شود، امکان افراز نسبت به آن وجود ندارد مانند افراز یکواحد آپارتمان.

طبق ماده ۴ قانون افراز و فروش املاك مشاعپ: «ملكي كه به موجب تصميم قطعي غير قابل افراز تشخيص شود، با تقاضاي هر يك از شركاء و به دستور دادگاه شهرستان فروخته مي شود » در ادامه این مطلب به نحوه فروش ملک غیر قابل افراز توسط دادگاه می پردازیم.

نحوه فروش ملک غیر قابل افراز توسط دادگاه

چنانچه ملک به دلایلی غیر قابل افراز تشخیص داده شود، گواهینامه ای به متقاضی تسلیم می شود که در آن غیر قابل افراز و تقسیم بودن ملک اعلام می گردد. شریک متقاضی به استناد گواهی نامه یاد شده و سایر اسناد و مدارک مالکیت، درخواست خود را مبنی بر فروش ملک به دادگاه حقوقی تقدیم و دادگاه پس از صدور دستور فروش، آن را به دایره اجرا خواهد داد و مدیر اجرا وفق مقررات قانون اجرای احکام مدنی نسبت به مزایده و فروش مال غیرمنقول اقدام می نماید (ماده ۹ آيين نامه قانون افراز وفروش املاك مشاع). لازم به ذکر است که متقاضی و هر یک از شرکا می توانند مثل سایرین در مزایده شرکت نمایند و برابر مفاد ماده ۱۳۰ قانون مذکور، بالاترین قیمت پیشنهادی را نقداً پرداخته و از فروش مال به ثالث جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید